Nissan: GT-R će se sigurno vratiti

Foto: Nissan

Kada je Nissan 2008. objavio da je tada novi R35 GT-R postigao krug ispod 7 minuta i 30 sekundi na Nürburgring Nordschleifeu, bila je to velika vijest. Rezultat je nadmašio moćni Porsche 911, izazvavši mali potres u Stuttgartu. Sljedeći GT-R – kad god dođe i u kojem god obliku – morat će učiniti isto.

U intervjuu za Motor1 na sajmu automobila u New Yorku, šef planiranja proizvoda za Nissan USA, Ponz Pandikuthira, otkrio je što očekuje od novog GT-R-a.

"Morat će biti autentičan. Zamislite da napravimo električni s pogonom na prednje kotače"

"Prva stvar, to mora biti autentičan automobil", rekao je Pandikuthira. "Zamislite da napravimo električni auto s pogonom na prednje kotače i nazovemo ga GT-R. Sretno s tim, zar ne? Mora ostati vjeran svojim korijenima, i mora imati rezultat na Nürburgringu."

"Upravo je to izgradilo vjerodostojnost tog automobila – to što je pobijedio Porsche 911 na njegovom terenu. To se mora ponoviti", dodao je.

To nije mala stvar, s obzirom na napredak koji je Porsche 911 ostvario u proteklim godinama. Trenutno najbrži serijski 911 je GT3 RS, koji je 2023. postavio vrijeme 6:49.328. I to na službenoj konfiguraciji staze, punoj duljini od 20.83 km, uvedenoj nakon GT-R-ova vremena iz 2008., koje je mjerilo krug bez kratke ravnine uz boksove. Na izravno usporedivom krugu, GT3 RS je postigao još bolji rezultat – 6:44.848.

Drugim riječima, novi GT-R morat će biti iznimno brz da bi ponovno pobijedio 911 – pogotovo ako se u međuvremenu pojavi i novi, turbo GT2 RS.

"Elektrifikacija je neizbježna"

Pandikuthira ističe da će novi GT-R morati imati neku razinu elektrifikacije:

"Automobili s velikom snagom više jednostavno ne zadovoljavaju emisijske norme. Sve ovisi o tome kada će tehnologija nas dostići, baterije, motori, možda će trebati nekoliko godina, ali GT-R će se sigurno vratiti."

Nissan trenutačno nema novi GT-R u razvoju, a od početne ideje do gotovog automobila obično prođe oko četiri godine. Ipak, novi izvršni direktor Ivan Espinosa, koji se sam opisuje kao "zaljubljenik u automobile", rekao je da želi povratak GT-R-a. Dakle, pitanje je samo vremena.

Vremena tijekom kojeg će 911 postajati sve brži i brži, pa će Nissan morati posegnuti duboko u svoje inženjerske rezerve.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.