GLOBALNA prodaja automobila u prvoj polovici 2025. godine zabilježila je rast u usporedbi s istim razdobljem lani. Analiza 34 vodeće automobilske tvrtke pokazuje da je prodano 37,6 milijuna vozila, što predstavlja porast od 3 posto. Najveći doprinos ovom rastu dali su Toyota, BYD i Geely, čime su uspjeli nadoknaditi pad prodaje kod Stellantisa i Tesle.
Međutim, unatoč većem broju prodanih automobila, financijski rezultati otkrivaju zabrinjavajući trend. Ukupni prihodi industrije pali su za 2 posto, što je dovelo do pada prosječne cijene po prodanom vozilu s 35.199,39 € na 33.354,09 €.
Iako većina kineskih proizvođača nije uključena u ovu analizu, aktualni cjenovni rat na kineskom tržištu uvelike objašnjava pad prosječnih cijena. Primjerice, BYD i Geely povećali su prodaju za impresivnih 33, odnosno 47 posto, no prihodi BYD-a rasli su znatno sporije, za samo 14 posto, dok su Geelyjevi prihodi stagnirali. Značajno je i to da se BYD u prvoj polovici 2025. pozicionirao kao šesti najveći svjetski proizvođač automobila po obujmu prodaje.
Još veći razlog za zabrinutost u sektoru je drastičan pad profitabilnosti. Kombinacija nepovoljnih faktora - od cjenovnog rata u Kini i stagnacije globalne potražnje do rastućih troškova u Europi, trgovinskih poremećaja i neizvjesnosti zbog carina koje je uveo američki predsjednik Donald Trump - snažno je pogodila industriju. Operativna dobit pala je za čak 23 posto, na 112.956,19 €. Među najvećim proizvođačima, najizraženiji pad zabilježili su Stellantis i Nissan, a slijede ih Mercedes, Ford, Tesla, Volkswagen, BMW, Honda i Kia.
Pad neto dobiti još je dramatičniji - srušila se za nevjerojatnih 69 posto na samo 24.588,00 € u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine. Posljedično, prosječna neto marža pala je sa 6,1 posto na samo 2,0 posto u godinu dana. Ovaj oštar pad odražava opću klimu nesigurnosti koja pogađa i zapadne i kineske proizvođače. Bez fleksibilnije regulative u Europi, jasnijih trgovinskih politika u SAD-u i završetka cjenovnog rata u Kini, budućnost sektora ostaje vrlo neizvjesna.
Ipak, u ovakvom okruženju samo su tri proizvođača uspjela povećati svoju neto dobit: Suzuki (+9%), Ferrari (+9%) i BYD (+2%). Kada se pogleda neto marža, Ferrari je apsolutni pobjednik s 23,4 posto. Slijede ga Suzuki s 9,1 posto, Kia s 8,1 posto, Hyundai sa 7,2 posto te kineski GWM sa 6,9 posto. Ferrari dominira i po zaradi po prodanom automobilu, s nevjerojatnih 128.277,94 €. Daleko iza njega su Jaguar Land Rover (5.566,77 €), Porsche (5.326,00 €), Mercedes (2.711,28 €) i BMW (2.203,83 €), dok prosjek industrije iznosi tek 652,48 € po vozilu.