NJEMAČKI proizvođač kamiona MAN Truck & Bus u suradnji s jedanaest partnera završio je revolucionarni projekt ATLAS-L4, koji je doveo autonomno teško teretno vozilo na prometnice.
Nakon tri godine razvoja konzorcij od dvanaest partnera iz industrije, znanosti i tehnologije uspješno je završio projekt ATLAS-L4, automatizirani transport između logističkih centara na autocestama razine 4. Projekt je uključivao oko 150 inženjera i imao je ukupni budžet od 59,1 milijun eura.
U projektu su sudjelovali MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni, Bosch, Fernride, BTC Embedded Systems, Fraunhofer AISEC, Tehnička sveučilišta iz Münchena i Braunschwiga, TÜV SÜD, Autobahn GmbH te Würzburški institut transportnih znanosti.
Prva vožnja autonomnog kamiona na javnim cestama u Njemačkoj održana je u travnju 2024. godine s njemačkim ministrom prometa Volkerom Wissingom kao istaknutim sudionikom. Tijekom svih testova sigurnosni vozač bio je prisutan u vozilu, a sustav je kontinuirano optimiziran kroz redovite ažuriranja softvera.
Konzorcij je uspješno implementirao sve sigurnosno relevantne komponente za Level 4 arhitekturu, uključujući redundantni kočni sustav, voznu mrežu i sustav upravljanja. Razvijen je validacijski koncept, a uspostavljen je kontrolni centar za tehničku superviziju.
"Zajedno s našim partnerima postavili smo visok cilj i realizirali industrijalizacijski osnovni koncept za autonomnu vožnju u hub-to-hub prometu", izjavio je dr. Frederik Zohm, član izvršnog odbora za istraživanje i razvoj u MAN Truck & Bus.
Rezultati projekta ATLAS-L4 služit će kao temelj za buduće industrijske razvoje. Prototip tehnologije predstavlja nacrt za daljnje projekte i serijsku proizvodnju, iako su potrebna dodatna istraživanja za konačnu komercijalizaciju autonomnih kamiona.
Koordinator projekta Sebastian Völl ističe: "Pružili smo praktični dokaz tehničke izvodljivosti autonomnih kamiona, a ovi koncepti sada se ugrađuju u daljnji razvojni rad za serijsku proizvodnju."