Volvo Cars će početi razvijati različite tehnologije za svoje proizvode namijenjene kineskim i zapadnim kupcima jer globalna trgovina posljednjih godina postaje sve fragmentiranija, rekao je u ponedjeljak izvršni direktor švedske tvrtke Håkan Samuelsson.
"Naš je cilj imati dvije verzije softvera i silicijskih komponenti, računala u automobilu. Moramo imati zapadnu verziju i kinesku verziju. To je nešto s čime jednostavno moramo živjeti i na što se moramo prilagoditi", rekao je Samuelsson za Euronews na simpoziju EVS38 u Göteborgu.
Volvo Cars ima sjedište u Göteborgu od svog osnutka 1927. godine, iako je tvrtka od 2010. u većinskom vlasništvu kineskog Geely Holding Groupa. Volvo Cars treba razlikovati od Volvo AB-a, švedskog dioničkog društva koje se bavi proizvodnjom kamiona, autobusa i drugih komercijalnih vozila.
Bez prilagodbe proizvoda različitim tržištima, kineski istraživačko-razvojni odjel tvrtke mogao bi zakomplicirati izvoz u SAD, s obzirom na to da se Washington nastoji udaljiti od kineske tehnologije.
U siječnju je američka administracija uvela propise kojima se zabranjuju pametni automobili iz Kine i Rusije zbog zabrinutosti povezanih s mogućim curenjem podataka iz SAD-a. Neki su se bojali da bi ti automobili mogli biti korišteni za ometanje američke elektroenergetske mreže ili druge ključne infrastrukture.
"Ne vidimo nikakav rizik da ćemo koristiti kinesku tehnologiju u SAD-u. To se neće dogoditi", rekao je Samuelsson.
U financijskom izvješću za prvo tromjesečje ove godine, Volvo Cars je izvijestio o padu dobiti, što je djelomično pripisao "trenutnim turbulencijama u široj svjetskoj ekonomiji". U izvješću je Volvo Cars najavio akcijski plan za poboljšanje profitabilnosti, s fokusom na tržišta SAD-a i Kine kao prioritetima.
Samuelsson je u ponedjeljak za Euronews rekao da želi promijeniti pristup tvrtke kineskom tržištu, prilagođavajući ga lokalnim zahtjevima: "Moramo više slušati lokalne ljude u regiji i prilagoditi se lokalnim navikama i ukusima, a možda također imati neke posebne automobile za kinesko tržište".
Samuelsson je ukazao na novi model XC70, plug-in hibrid s produženim dometom koji je nedavno predstavljen kineskim kupcima, a koji ima za cilj uzeti tržišni udio konkurentima poput kineskog brenda BYD.
Maloprodaja Volvo Carsa pala je za 12% na godišnjoj razini u Kini u prvom tromjesečju, pri čemu su električna vozila i plug-in hibridi činili 10% tog ukupnog broja. U SAD-u je prodaja Volvo Carsa porasla za 8%, pri čemu su električna vozila i plug-in hibridi činili 28% tog ukupnog broja. Rast prodaje potencijalno bi mogao biti povezan s gomilanjem zaliha prije uvođenja carina.
Iako je tvrtka dala naslutiti da se više fokusira na američke i kineske kupce, Volvo Cars i dalje uvelike ovisi o europskom tržištu. Ova regija je činila gotovo polovicu ukupne prodaje u 2024. godini, kao i isti udio prodaje u prvom tromjesečju 2025. godine.
Kada je riječ o proizvodnji tih vozila, neka se izrađuju na belgijskim i švedskim lokacijama, dok se druga proizvode u Kini i šalju u Europu. To znači da je za određena vozila Volvo izložen carinama EU-a, uvedenima prošle godine kao odgovor na navodno nepoštene subvencije iz Pekinga.
"Carine neće pomoći europskoj industriji da dugoročno postane konkurentnija. Trebali bismo imati stav slobodne trgovine i slobodne konkurencije, ali realno to se neće dogoditi. Mislim da ulazimo u svijet koji je više regionalan", rekao je Samuelsson.
Nedavni akcijski plan koji je objavila Europska komisija sugerirao je da bi kineski proizvođači automobila koji posluju u EU mogli biti obvezni ući u zajednička ulaganja s europskim tvrtkama ili licencirati dijelove svoje tehnologije.
Na pitanje kako bi Volvo Cars mogao biti pogođen s obzirom na svoje veze s Geelyjem, Samuelsson je sugerirao da tvrtka neće biti pogođena, naglasivši da se značajan dio razvoja i dalje odvija u Europi.
"Ne vidim nikakvih problema s kineskom tehnologijom u našim automobilima u tom pogledu. Softverski proizvodi u automobilu su u velikoj mjeri prilagođeni i razvijeni od strane Volva", rekao je izvršni direktor Volva.