Novost na tržištu: Japanski Mibot stane u kombi, a cijena je nenadmašna

JAPANSKI automobili cijenjeni su u cijelom svijetu, a posebno zanimljivi su tzv. kei automobili, minijature stvorene za urbanu sredinu.

Sada iz Japana dolazi nešto posve novo. Tvrtka KG Motors osnovana je prije samo tri godine, a sada nudi proizvod kakav je nemoguće naći i na japanskom tržištu. Mibot je, najkraće rečeno, odgovor na kinesku ponudu malenih električnih transportera koji samo oblikom asociraju na pravi automobil. 

Mibot, električni mikroautomobil tvrtke KG Motors, manji je i od tipičnog kei automobila, a po dimenzijama nalikuje modelu Citroën Ami. Ovdje zaboravite na prtljažnik ili suputnika jer Mibot ima samo jedno sjedalo. Toliko je kompaktan da je KG Motors demonstrirao kako bez problema stane u stražnji dio Toyote HiAce.

Osnivač tvrtke, Kazunari Kusunoki, tvrdi da su moderni automobili jednostavno preveliki. S Mibotom je želio stvoriti vozilo koje je bolje prilagođeno uskim japanskim ulicama i realnim potrebama stanovnika gradova i sela.

Dugačak svega 2.490 mm, Mibot ima malu bateriju koja omogućuje doseg od 100 kilometara, uz maksimalnu brzinu od 60 km/h. Dovoljno za svakodnevne gradske vožnje, ali i više od onoga što nudi spomenuti Citroën.

Cijena koja obara s nogu 

Mibot na japanskom tržištu starta s cijenom od milijun JPY, što je oko 6.000 EUR po trenutnom tečaju – manje od iznosa subvencije koji se odobrava kupcima električnih vozila na zapadu. To ga čini dostupnim za širi spektar korisnika, posebno za one kojima je skuter ili motocikl nedostupno rješenje, a klasičan automobil kompleksna i preskupa opcija.

Unatoč slabom interesu za električna vozila u Japanu, KG Motors bilježi solidne rezultate. Do sada su prodali 2.250 primjeraka Mibota, više od Toyote ili kineskog BYD-a.

KG Motors trenutno ima kapacitet za proizvodnju 3.300 jedinica do ožujka 2027., ali nakon rasprodaje prve serije planiraju proširiti proizvodnju na 10.000 primjeraka godišnje.

Kusunoki se nada da će upravo Mibot potaknuti promjenu stava prema električnim vozilima:
"Toyota je rekla da EV-i nisu jedino rješenje i, budući da je to rekla Toyota, mnogi Japanci misle da je to točno“, izjavio je u razgovoru za Bloomberg. "Velik broj ljudi u Japanu vjeruje da EV-i nikada neće postati popularni.“

No Mibot bi mogao dokazati suprotno – jednostavan, jeftin i prilagođen stvarnom životu, nudi upravo ono što mnogi kupci zapravo žele. U zemlji u kojoj se veliki automobili često čine nepraktičnima, ovaj maleni EV mogao bi odigrati zapaženu ulogu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.