Samo u jednoj europskoj zemlji Tesla je najtraženija roba

Foto: Tesla

GOTOVO sva europska tržišta su jasno okrenula leđa Tesli, ali u jednoj zemlji električni automobili ovog proizvođača su itekako poželjni.

Dolaskom modernije konkurencije, ali i političkim potezima Elona Muska, američki proizvođač je preko noći postao nepoželjan na brojnim tržištima. To je posebno vidljivo u Europi gdje je posljednjih mjeseci doživio potop.

Ne i u jednoj europskoj državi, i to na sreću Tesle, gdje su električni automobili apsolutni hit. Pogađate, govorimo o Norveškoj gdje električni automobili čine 90 posto tržišta. Prodaja Teslinih automobila u svibnju je eksplodirala, skočivši za čak 213 posto u odnosu na isti mjesec 2023. godine.

Prema podacima Norveškog vijeća za informacije o cestovnom prometu (OFV), u svibnju je u Norveškoj isporučeno ukupno 2.600 Teslinih vozila. Očekivano, najveće zasluge idu na račun obnovljene verzije Modela Y, koja je predstavljena ovog proljeća. Ovaj kompaktni SUV već tri godine zaredom drži titulu najprodavanijeg automobila u zemlji, a samo u svibnju zabilježio je impresivan tržišni udio od 16,5 posto.

Za usporedbu, drugoplasirani Toyota bZ4X imao je 7 posto udjela, dok je VW ID.4 ostvario svega 4,2 posto – četiri puta manje od Modela Y. Ukupna Teslina prodaja u Norveškoj značajno je nadmašila i vrlo zdravih 39 posto rasta koji su u svibnju zabilježile sve marke automobila zajedno.

Norveška je već 25 godina poznata po svojoj proklimatskoj politici, unatoč činjenici da je veliki izvoznik nafte. Ta strategija pomogla je elektrifikaciji voznog parka, i to unatoč izazovnim zimskim uvjetima koji često ističu slabosti električnih vozila. Izdašni financijski poticaji i izgrađena mreža punionica stvorili su snažnu potražnju, pa je Norveška sada vrlo blizu ispunjenja cilja.

Podsjetimo, Norveška je prije osam godina postavila cilj potpune elektrifikacije prometa do 2025.

Preko granice duplo lošije

Spomenimo i negativne primjere. U Švedskoj, koja graniči s Norveškom, prodaja Tesle pala je za 54 posto, na svega 503 vozila. U Francuskoj je pad bio još izraženiji – čak 67 posto, na 721 prodano vozilo, prema podacima udruge AAA.

Na razini cijele Europe Teslina prodaja se prepolovila. Kupci sve više zaobilaze brend koji je nekada dominirao tržištem, postavši prvi električni automobil koji je nadmašio ne samo druge električne, već i sve modele s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.