Lanzante 95-59: Zvijer s 850 KS i tri sjedala u čast legendarne pobjede

Foto: Lanzante

Kako bolje proslaviti 30. godišnjicu pobjede na Le Mansu nego jednim potpuno beskompromisnim superautomobilom? Britanski specijalist Lanzante upravo je to učinio, predstavivši model 95-59, zvijer s V8 motorom.

Riječ je o trosjedu, baš poput originalnog McLarena F1, a danas i modela kao što su GMA T.50 i McLaren Speedtail. Lanzante je svoj 95-59 razvio na modificiranoj verziji McLarenove suvremene platforme.

Snaga iz srca McLarena

U srcu modela 95-59, obojenog u prepoznatljivu Ueno Grey sivu, kuca dobro poznati 4.0-litreni twin-turbo V8 motor iz McLarena. Za ovu priliku dorađen je kako bi razvijao više od 850 konjskih snaga i 881 Nm okretnog momenta. Snaga se putem sedmerostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (SSG) prenosi isključivo na stražnje kotače.

Iako Lanzante još uvijek taji službene podatke o performansama, ciljana masa od svega 1250 kilograma jasno govori o kakvoj se jurilici radi. Konceptni model predstavljen na Goodwoodu opremljen je i posebnim LM30 paketom, koji uključuje kovane aluminijske naplatke, ispušne grane od Inconela, titanske cijevi i vijke te pozlaćenu toplinsku izolaciju po uzoru na Formulu 1. Sve to smanjuje ukupnu masu za dodatnih 20 kilograma. 

Dizajn inspiriran borbenim zrakoplovom

Karoserija je u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana, koju potpisuje Paul Howse, dizajner s golemim iskustvom rada na McLarenovim modelima P1 i 720S. Cijeli dizajn podređen je aerodinamici i trosjedu, a posebno se ističe "dvoslojna" vanjština. Kako navode iz Lanzantea, donji, vidljivi sloj karbona "priča aerodinamičku priču", stvarajući potisnu silu i odvodeći zrak pod visokim tlakom, dok gornji sloj elegantno obavija cijelu konstrukciju.

Dizajn je zaokružen agresivnim stražnjim krajem, kojim dominiraju monstruozni difuzor i centralno smješteni ispuh. Inspiracija za ovaj dio automobila, kažu, pronađena je u "brutalističkim oblicima borbenog zrakoplova pete generacije F-22".

Kokpit u središtu svega

Kroz prepoznatljiva "dihedral" vrata ulazi se u kokpit koji je od samog početka bio doslovno u centru pažnje. Vozač sjedi nisko i centralno, ispred pomaknutog upravljača, dok su dva suvozačka sjedala smještena malo iza i niže, integrirana izravno u šasiju.

Stakleni krovni paneli osiguravaju obilje svjetla, a minimalistički dizajn nadopunjen je prekidačima na krovnoj konzoli, baš kao u kokpitu borbenog aviona. Lanzante još nije objavio fotografije unutrašnjosti.

Omaž Le Mansu u samo 59 primjeraka

A ime? Ono krije priču o samim počecima. Lanzante je 1995. godine odnio pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa s legendarnim McLarenom F1 koji je nosio broj 59. Upravo je taj trenutak, kako kaže direktor tvrtke Dean Lanzante, bio ishodište za model 95-59.

"Naš je cilj bio stvoriti automobil koji je dostupan i upotrebljiv", objasnio je. "Tri sjedala, prtljažni prostor, veći doseg - željeli smo stvoriti nešto što će vlasnici zaista htjeti i moći voziti. Pružiti strast posjedovanja klasičnog automobila, ali na moderan način, s potpunim fokusom na vozača."

Lanzante će proizvesti svega 59 primjeraka. Cijena? Prava sitnica: 1.02 milijuna funti plus porez, odnosno oko 1.2 milijuna funti (1.4 milijuna eura).

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.