Posljednjih godina svjedočimo kreativnoj krizi u autoindustriji po pitanju dizajna. Automobili su sve sličniji, a na kartu emocija igra se detaljima poput LED svjetala ili velikih kotača. Podjednaka apatija vrijedi i u pogledu boja. Iako je industrija boja drastično napredovala, a ponuda boja nikad nije bila bogatija, europski kupci i dalje najčešće biraju osnovne boje.
Nedavna analiza tvrtke Jato Dynamics otkrila je da je na pet najvećih europskih tržišta gotovo 70 posto novih automobila obojeno u sivu, bijelu ili crnu:
Jato napominje da čak i kod automobila koji se reklamiraju u živim bojama, primjerice kao kod Renaulta Clija, koji se reklamira najčešće u plavoj boji, većina kupaca ipak bira suzdržane i neutralne tonove umjesto upadljivih nijansi.
Fiat 500 i novi Renault 5 donekle su drukčiji. Podaci o prodaji pokazuju da je 14 posto novih modela 500 obojeno u crnu, ali i 12 posto u žutu te još 12 posto u zlatnu.
Osim toga, crvena je iznad prosjeka industrije i čini 8 posto prodaje, plava 7 posto, zelena 3 posto, a ružičasta također 3 posto. Možda je najzanimljivije to da, iako siva čini 27.3 posto svih novih automobila u Europi, samo 2 posto novih Fiata 500 dolazi u toj boji.
Studija je također istražila kako kupci biraju unutrašnjost svojih vozila, a rezultati se znatno razlikuju po zemljama. Njemački i britanski kupci skloniji su luksuznijim izvedbama. 57 posto Nijemaca i 53 posto Britanaca spremno je platiti između 500 i 1.000 eura za kožna sjedala.
Nasuprot tome, tkanina je i dalje najpopularnija opcija u južnoj Europi: 85 posto Španjolaca te tri četvrtine Talijana i Francuza bira pristupačniju varijantu. Francuski kupci ruše konvencije u odabiru boje interijera. Gotovo 50 % njih bira alternative crnoj.