Je li zadnji brzinski rekord naškodio reputaciji Rimčeve Nevere?

Foto: Rimac Automobili

I DOK su Rimčevi obožavatelji ushićeni još jednim rekordom Nevere, postoje i oni koji upravo taj rekord smatraju najboljim dokazom slabosti koncepta koji Nevera predstavlja.

Činjenica je da je Rimac Nevera rezultatom kruga na Nürburgringu od 7:05.298 stekla titulu najbržeg proizvodnog električnog automobila. Na krugu dužine 20.8 km Nevera je ostvarila prednost od oko 20 sekundi u odnosu na Teslu Model S Plaid opremljen Track package paketom. 

 

Upravo taj uspjeh Rimčevi poklonici smatraju finalnim dokazom totalne premoći nad konvencionalno pogonjenim rivalima. Štoviše, ovaj uspjeh bi trebao biti "posljednji udarac svim onim sumnjivcima koji propitkuju ideju električnog automobila, ali i samog proizvoda Rimac Automobila". Većina poklonika će reći kako su oni govorili da Nevera ne može u punom gasu prijeći jedan krug, kao i da je brza samo na ravnici. 

Međutim, i druga strana ima municiju. Njihovi argumenti govore da je Nevera jednostavno preteška, kao i da toliki konji uopće nemaju smisla jer ih se ne može iskoristiti. Mala je korist na stazi od toga što Nevera ubrza do 100 km/h za 1.74 sekunde ili postigne preko 400 km/h, kažu. 

Pogledamo li ljestvicu, Nevera se svrstava na sam vrh, ali i na razinu desetak puta jeftinijih automobila. Primjerice, Porsche 911 GT3 ima sporije ubrzanje, "tek" nešto više od 500 KS, ali i bez RS dodatka odradi krug za manje od 7 minuta. Cijena automobila je 193.417 eura u Njemačkoj. Nevera s gotovo 2000 KS stoji bar 10 puta više. 

 

Pogledamo li aktualnu tablicu, ispada da se Nevera smjestila upravo između Porschea 911 GT3 RS, i to nešto starijih izvedbi prije facelifta. Pogledamo li, pak, rezultat desetak godina starog Porschea 918 Spyder ili Ferrarija 296 GTB, Nevera opet zaostaje par sekundi.

Podsjetimo kako električni Nio EP9 usprkos manjoj snazi (1360 KS) iz konkurencije neserijskih automobila ima bolje vrijeme od 6:45.90. Najbrži električni bolid je Volkswagen ID.R, koji je sa 680 KS raspoređenih na 1134 kg mase i s Romainom Dumasom za upravljačem ostvario nevjerojatno vrijeme od 6:05.336.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.