ISTRAŽIVANJE: Jedan od deset automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu

Screenshot: YouTube, carVertical

KUPOVINA rabljenog automobila sa sobom nosi određeni rizik, a on na našem tržištu nije zanemariv. 

Govorimo li o tržištu rabljenih automobila, svaka europska zemlja suočava se sa sličnim izazovima u vidu prevara s kilometražom, skrivenim oštećenjima ili jednostavno starim voznim parkom. Sve to doprinosi većim šansama da kupac dobije vozilo lošije kvalitete, odnosno da ga preplati. 

Situacija se razlikuje ovisno o dijelu Europe, što se može objasniti ekonomskom situacijom i regionalnim posebnostima. Tako je situacija po pitanju transparentnosti najgora u Latviji i Ukrajini, a za njima slijede Litva, Rumunjska i ostali. Popis zemalja s lošim rezultatima zatvara Srbija, a odmah uz nju stoje Hrvatska i Mađarska, pokazuju rezultati koje je provela platforma za izvještavanje o povijesti vozila carVertical.

Prema tom istraživanju, u Hrvatskoj je situacija puno bolja nego u većini istočnoeuropskih zemalja, ali daleko zaostaje za Zapadom. Jedan od deset automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što je značajan broj. Prosječno se vraća 43.913 km. Prosječna starost rabljenog automobila provjerenog na carVerticalu u Hrvatskoj je 8.3 godina, što Hrvatsku svrstava na treće mjesto na ljestvici, odmah iza Slovenije i Slovačke. Utvrđeno je da je 56.41% oštećenih automobila, a iz uvoza je stiglo gotovo 70% automobila.

Prema istom istraživanju, tržište rabljenih automobila u zapadnoj Europi transparentnije je nego ono u istočnoj. Ujedinjeno Kraljevstvo najtransparentnija je zemlja od 23 obuhvaćene istraživanjem. Međutim, to ne znači da britansko tržište rabljenih automobila nema probleme. Od svih provjerenih automobila u Velikoj Britaniji na carVerticalu, 14.5% imalo je vraćenu kilometražu, a 21% je u nekom trenutku bilo oštećeno, što sugerira da kupci ni tamo ne bi trebali slijepo vjerovati prodavačima. Međutim, Ujedinjeno Kraljevstvo ima najniži postotak uvezenih automobila – 10.7%.

Cjelovito izvješće o indeksu transparentnosti tržišta možete pronaći ovdje.

Kako je provedeno istraživanje?

Ovo se istraživanje oslanja na podatke iz stvarnih izvješća o automobilima koje su korisnici kupili u razdoblju od 12 mjeseci. 

Da bi usporedba funkcionirala, carVertical je predstavio svoj indeks transparentnosti tržišta, koji se temelji na šest čimbenika. To su:

●    postotak automobila s vraćenom kilometražom
●    prosječni broj vraćenih kilometara na odometru u kilometrima
●    postotak oštećenih vozila
●    prosječna vrijednost štete
●    udio uvezenih rabljenih automobila
●    prosječna starost provjerenih

Budući da ovi faktori nisu jednako važni za transparentnost tržišta, njihova se težina u indeksu razlikuje. Na primjer, prosječni broj vraćenih kilometara ima veći utjecaj na ocjenu nego prosječna starost provjerenih vozila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.