Hrvatsko tržište automobila: Povratak u pozitivu

NA HRVATSKOM tržištu automobila je u prvih šest mjeseci registrirano 23.137 novih automobila, odnosno zamjetnih 17 posto više u odnosu na deficitarnu prošlu godinu.

Prema posljednjim podacima za lipanj tržište uslijed sve izraženijih prodajnih akcija, povoljnijih uvjeta financiranja i uopće agresivnijih kampanja brojnih distributera doguralo do 4.621 prodanih vozila. Podatak o povećanju od gotovo tisuću vozila u odnosu na dosadašnji mjesečni prosjek zvuči obećavajuće, poglavito kad nam slijedi srpanj, jedan od mjeseci koji se posljednjih godina pokazao kao vrlo plodonosan.

Najveći skok prodaje na mjesečnoj razini bilježi Volkswagen koji je u lipnju povećao prodaju za 54% i prodajom 735 automobila učvrstio vodeću poziciju (1-6 2011: 2775 vozila, 15,9%). Pridodamo li svemu paralelni rast ostalih marki pod kapom VW-a (Seat, Škoda, Audi) ispada da je svaki četvrt kupac povjerenje dao upravo ovom koncernu.

Drugi je i dalje Opel s 2.458 vozila (10,6%), odnosno 608 vozila u lipnju, dok treće mjesto drži Renault s 2.294 p. vozila (7,4%). Peugeot je četvrti, Chevrolet peti, a u Top 10 su na kraju polugodišta još ušli Škoda, Hyundai, Ford i Dacia. Recimo i kako znakove oporavka daje Fiat koji je u lipnju udvostručenom prodajom (opet) stigao do troznamenkastih vrijednosti prodaje.

Najpopularniji model na hrvatskom tržištu je Škoda Octavia, prvenstveno zahvaljujući flotnoj prodaji državnim institucijama. U preko tisuću primjeraka prodala se i Opela Astra, a na korak je i trećeplasirani VW Polo, inače lipanjski pobjednik s prodajom od 318 primjeraka. Uz spomenuti u lipnju su se najbolje prodavali još i Opel Corsa i Astra, a potom i VW Golf i Passat. Potonji je ujedno i jedini model srednje klase koji je izborio u plasman među Top 10. Zanimljivo, ljestvicu Top 20 zatvaraju Ford Fiesta i Focus, modeli koji bi realno trebali puno bolje kotirati.

Posvetimo se malo i domeni automobila snova. U lipnju su prodana dva Porschea (ukupno 16), te po jedan Bentley i Infiniti. Kad je pak u pitanju njemački premium trio, najbolji je i dalje Audi sa 102 prodana primjerak, slijedi BMW sa 69 i Mercedes sa 66 prodanih vozila. Ukupno gledano, u prvih šest mjeseci ove godine Hrvati su kupili 488 Audija, 430 BMW-a i 306 Mercedesa.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.