ZNALI smo da će taj dan doći.
Iako svijet i tržište govore drukčije, u Porscheu ne odustaju od električne budućnosti. Točnije, elektrificirane, ali i to znači da je benzinskim modelima odzvonilo. Aktualna generacija Boxstera i Caymana već je prošle godine praktički bila otpisana kada su ovi sportski modeli povučeni iz Europe zbog strožih propisa o kibernetičkoj sigurnosti.
Sada i ostatak svijeta ostaje bez osnovnih sportskih modela iz Zuffenhausena. Kako doznaje Motor1, proizvodnja će biti obustavljena do kraja ove godine. Voditelj odjela za odnose s javnošću Porsche Cars North America, Frank Wiesmann, potvrdio je da su Boxster i Cayman četvrte generacije ušli u svoje posljednje mjesece proizvodnje.
Posljednji primjerci bit će sklopljeni u listopadu. Iako se glavni pogon u Zuffenhausenu bavio sklapanjem tih automobila još od 2016., dio proizvodnje prebačen je 2022. u Osnabrück, gdje će Volkswagen nastaviti proizvoditi T-Roc Cabriolet. Neobični Volkswagen će tako nadživjeti Porscheove modele i opstati bar do 2027. godine.
2024. godina bila je posljednja puna godina proizvodnje za ove modele sa središnje postavljenim motorom, uz rast prodaje od 15 posto i ukupno 23.670 prodanih primjeraka. No u prvom kvartalu 2025. isporuke su pale za 22 posto, na 4.498 primjeraka, što i ne čudi s obzirom na povlačenje modela u Europskoj uniji.
Važno je napomenuti da su posebne edicije, poput Boxstera RS Spyder i Caymana GT4 RS, i dalje dostupne u tim regijama jer su, zahvaljujući ograničenim serijama, bile izuzete iz novih pravila.
Do dolaska nasljednika se valja strpjeti. Potpuno električni Boxster i Cayman još su uvijek u razvoju, pa se ne očekuje da će biti predstavljeni ove godine. Na godišnjoj skupštini dioničara izvršni direktor Oliver Blume izjavio je da će "tihi sportski automobili" stići u "srednjoročnom razdoblju". Dodao je da će oba modela biti "još dinamičnija, još snažnija i s još čišćim vozačkim doživljajem".
Porsche je priznao da više nije realno očekivati da će električna vozila činiti 80 posto njihove godišnje prodaje do 2030. godine. Usprkos gašenju Boxstera i Caymana te Macana, u Zuffenhausenu imaju drugačiju strategiju za ostatak game. Cayenne će koegzistirati s električnom varijantom sve do 2030-ih, a Panamera će također zadržati benzinske motore i u sljedećem desetljeću. 4,0-litreni V8 s dva turbopunjača trenutačno se prilagođava kako bi zadovoljio Euro 7 norme i nastavit će se koristiti i nakon 2030.
Porsche razmatra i novi SUV na benzin koji bi naslijedio originalni Macan, predstavljen prije 11 godina. Ako projekt bude odobren, novi model bi mogao stići pred kraj desetljeća, i to s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem i hibridnim pogonima.
Porsche čak razmatra mogućnost da vozilima koja su prvotno bila planirana kao potpuno električna doda i motore s unutarnjim izgaranjem. Prošlog studenog tadašnji financijski direktor Lutz Meschke spomenuo je to kao iznenađujuću opciju: "Trenutačno razmatramo mogućnost da vozila koja su izvorno planirana kao potpuno električna dobiju i hibridni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem."
Na ovotjednom sastanku Blume je također rekao da će se električna ponuda "nastaviti širiti prema planu". Ta izjava sugerira da je i dalje u razvoju veliki SUV s tri reda sjedala, koji je prvi put najavljen prije nekoliko godina, unatoč tomu što prodaja električnih modela ne ispunjava ranije projekcije Porschea.