Gotovo je: Porsche gasi proizvodnju dva benzinska modela

Foto: Porsche

ZNALI smo da će taj dan doći.

Iako svijet i tržište govore drukčije, u Porscheu ne odustaju od električne budućnosti. Točnije, elektrificirane, ali i to znači da je benzinskim modelima odzvonilo. Aktualna generacija Boxstera i Caymana već je prošle godine praktički bila otpisana kada su ovi sportski modeli povučeni iz Europe zbog strožih propisa o kibernetičkoj sigurnosti.

Sada i ostatak svijeta ostaje bez osnovnih sportskih modela iz Zuffenhausena. Kako doznaje Motor1, proizvodnja će biti obustavljena do kraja ove godine. Voditelj odjela za odnose s javnošću Porsche Cars North America, Frank Wiesmann, potvrdio je da su Boxster i Cayman četvrte generacije ušli u svoje posljednje mjesece proizvodnje.

Nasljednik nije spreman

Posljednji primjerci bit će sklopljeni u listopadu. Iako se glavni pogon u Zuffenhausenu bavio sklapanjem tih automobila još od 2016., dio proizvodnje prebačen je 2022. u Osnabrück, gdje će Volkswagen nastaviti proizvoditi T-Roc Cabriolet. Neobični Volkswagen će tako nadživjeti Porscheove modele i opstati bar do 2027. godine.

2024. godina bila je posljednja puna godina proizvodnje za ove modele sa središnje postavljenim motorom, uz rast prodaje od 15 posto i ukupno 23.670 prodanih primjeraka. No u prvom kvartalu 2025. isporuke su pale za 22 posto, na 4.498 primjeraka, što i ne čudi s obzirom na povlačenje modela u Europskoj uniji.

Važno je napomenuti da su posebne edicije, poput Boxstera RS Spyder i Caymana GT4 RS, i dalje dostupne u tim regijama jer su, zahvaljujući ograničenim serijama, bile izuzete iz novih pravila.

Do dolaska nasljednika se valja strpjeti. Potpuno električni Boxster i Cayman još su uvijek u razvoju, pa se ne očekuje da će biti predstavljeni ove godine. Na godišnjoj skupštini dioničara izvršni direktor Oliver Blume izjavio je da će "tihi sportski automobili" stići u "srednjoročnom razdoblju". Dodao je da će oba modela biti "još dinamičnija, još snažnija i s još čišćim vozačkim doživljajem".

Fokus nije struja, već su to hibridi

Porsche je priznao da više nije realno očekivati da će električna vozila činiti 80 posto njihove godišnje prodaje do 2030. godine. Usprkos gašenju Boxstera i Caymana te Macana, u Zuffenhausenu imaju drugačiju strategiju za ostatak game. Cayenne će koegzistirati s električnom varijantom sve do 2030-ih, a Panamera će također zadržati benzinske motore i u sljedećem desetljeću. 4,0-litreni V8 s dva turbopunjača trenutačno se prilagođava kako bi zadovoljio Euro 7 norme i nastavit će se koristiti i nakon 2030.

Porsche razmatra i novi SUV na benzin koji bi naslijedio originalni Macan, predstavljen prije 11 godina. Ako projekt bude odobren, novi model bi mogao stići pred kraj desetljeća, i to s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem i hibridnim pogonima.

Porsche čak razmatra mogućnost da vozilima koja su prvotno bila planirana kao potpuno električna doda i motore s unutarnjim izgaranjem. Prošlog studenog tadašnji financijski direktor Lutz Meschke spomenuo je to kao iznenađujuću opciju: "Trenutačno razmatramo mogućnost da vozila koja su izvorno planirana kao potpuno električna dobiju i hibridni pogon ili motor s unutarnjim izgaranjem."

Na ovotjednom sastanku Blume je također rekao da će se električna ponuda "nastaviti širiti prema planu". Ta izjava sugerira da je i dalje u razvoju veliki SUV s tri reda sjedala, koji je prvi put najavljen prije nekoliko godina, unatoč tomu što prodaja električnih modela ne ispunjava ranije projekcije Porschea.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.