FOTO Sprema li se povratak "sportske Škode"?

Foto: Škoda

Kad je predstavljena prije 55 godina, Škoda 110R odmah je stekla nadimak Porschea s istoka. S razlogom.

Škoda 110R ili jednostavno "sportska Škoda" bio je automobil snova istočnog bloka kojeg su cijenili i na zapadu. Sa svojih nešto 52 KS u standardnoj verziji nije to bio brz automobil, ali svejedno je mogao lako postati statusni simbol za koji je trebalo izdvojiti oko 78.000 kruna ili oko 40 prosječnih plaća. Tijekom deset godina proizvedeno je nešto više od 57.000 primjeraka, a taj bi broj uskoro mogao početi rasti s novom generacijom.

Najnoviji fiktivni model iz Škodine serije "Icons Get a Makeover" zadržava prepoznatljiv izgled, ali u potpuno novom izdanju. Umjesto retro pristupa, Škodin dizajner Richard Švec u potpunosti se posvetio modernizaciji modela 110 R s kompanijskim dizajnerskim jezikom "Modern Solid".

Od prednjih i stražnjih svjetala koja se otvaraju klizanjem do aerodinamičnih kotača, coupe je sve samo ne klasičan.

Crna traka na prednjem dijelu skriva senzore kako bi se pročistio dizajn. Bočne kamere i odsustvo konvencionalnih kvaka za vrata zaglađuju profil, dok funkcionalni otvori za zrak ispod stražnjih bočnih prozora podsjećaju na otvore za motor automobila iz 1970-ih. Na stražnjem dijelu, vintage oznaka "S 110 R" odaje počast inspiraciji koncepta.

Iako tehničke specifikacije nisu zamišljene, možemo pretpostaviti da bi dizajner želio da 110 R bude što lakši. Njegov predak na benzin težio je samo 880 kilograma, ovaj bi mogao biti dvostruko teži i nekoliko puta snažniji.

Škodi bi bilo teško uvjeriti upravu da odobri takav automobil u 2025. godini, s obzirom na to kako segment coupea nastavlja opadati. Povrh toga, potpuno električni pogon ne bi pomogao previše, a s njime i (pre)visoka cijena.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.