DUGO godina se pričalo, a sad je Audi i službeno potvrdio dolazak svog najvećeg SUV modela do sada. Novi Q9 na tržište stiže 2026. godine kao izravan konkurent modelima kao što su BMW X7 i Mercedes GLS.
Šef Audijevog odjela za razvoj, Geoffrey Bouquot, potvrdio je da će Q9 stići 2026. godine, a društvo će mu praviti i potpuno nova generacija modela Q7. Aktualni Q7 na tržištu je već cijelo desetljeće te je s dva redizajna održavao korak s konkurencijom poput BMW-a X5 i Mercedesa GLE.
Oba nova SUV-a dijelit će platformu Premium Platform Combustion (PPC), koja je osnova i za najnovije modele A5, Q5 i A6. Riječ je o svestranoj arhitekturi dizajniranoj za benzinske, dizelske, blage hibridne i plug-in hibridne pogonske sklopove. Iako detalji nisu otkriveni, platforma podržava i tehnologiju produživača dometa, no ostaje nepoznato hoće li je Audi iskoristiti u novim modelima.
Dolazak modela Q9 nije jedina novost u Volkswagen Grupi. I Porsche radi na velikom SUV-u s tri reda sjedala, koji je prvotno zamišljen kao isključivo električno vozilo, no projekt je revidiran te će uključivati i plug-in hibridne opcije s benzinskim motorima. Čini se da su i Audi i Porsche odustali od svojih prvotnih, isključivo električnih ambicija.
Motori s unutarnjim izgaranjem ostat će ključan dio ponude i u sljedećem desetljeću. Audi je tako odustao od cilja da od 2032. postane potpuno električni brend, dok je Porsche potvrdio svoju predanost V8 motorima i u 2030-ima. To ne znači odustajanje od elektrifikacije, već strategiju diverzifikacije portfelja kako bi se zadovoljili različiti zahtjevi kupaca diljem svijeta.
Ova strategija mogla bi se pokazati mudrom ako Europska unija odluči ublažiti planiranu zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. godine. Odluka će se preispitati prije kraja ove godine, a sve su glasnija nagađanja da bi plug-in hibridi mogli dobiti zeleno svjetlo i nakon tog roka.
Audijevi glavni konkurenti također pozivaju EU na promjenu kursa. Izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius nedavno je upozorio da europska automobilska industrija ide "punom brzinom prema zidu" i da bi se na kraju mogla "urušiti". Njegov kolega iz BMW-a, Oliver Zipse, izjavio je da zabrana "može ubiti industriju".