Baš kao što je godinama nakon predstavljanja nasljednika nastavio oduševljavati svijet novim inačicama legendarne Zonde, Pagani istu filozofiju primjenjuje i na Huayru. Iako je proizvodnja modela Utopia već u punom jeku, iz tvornice u San Cesario sul Panaru stiže novo remek-djelo na kotačima: Huayra Codalunga Speedster, verzija bez krova koja oduzima dah.
Ovaj automobilski dragulj otvorena je inačica "longtail" coupea predstavljenog 2022. godine, a donosi prepoznatljivu kombinaciju sirove snage i umjetničke izvedbe.
Na prvi pogled, Speedster je gotovo identičan coupeu, no ključna razlika je, naravno, nedostatak krova. Njegovu agresivnu pojavu definira široka prednja maska iznad integriranog spojlera, dok je vjetrobransko staklo spušteno kako bi se postigao još aerodinamičniji profil. Za slučaj lošeg vremena, tu je i tvrdi krov s velikim staklenim panelom koji se besprijekorno stapa s karoserijom i elegantno prekriva moćni V12 motor.
Glavna zvijezda dizajna je produžen stražnji kraj koji se spušta prema dolje prije nego što se na samom kraju uzdigne u suptilni spojler. Stražnja svjetla djeluju kao da lebde unutar karoserije, a cijelu priču zaokružuje jedinstveni ispušni sustav sa šest cijevi.
Unutrašnjost je priča za sebe, pravo utjelovljenje Paganijeve filozofije gdje je svaki detalj bitan. Putnike dočekuje raskošna kombinacija ručno šivane kože, elemenata izrađenih od punog metala i mnoštvo fizičkih prekidača. Upravljač od karbonskih vlakana ima obruč od mahagonija s aluminijskim zakovicama, a isti drveni detalj krasi i ručicu mjenjača.
Posebna novost je tkanina na sjedalima, vratima i središnjoj konzoli, ukrašena vezom koji podsjeća na četverostruki ispuh. Iz Paganija navode da se svaki takav izvezeni element sastoji od nevjerojatnih 450.000 pojedinačnih šavova.
Za pogon je zadužen dobro poznati 6.0-litreni twin-turbo V12 motor koji za Pagani razvija AMG. U ovoj izvedbi oslobađa 852 konjske snage i 1100 Nm okretnog momenta. Snaga se na stražnje kotače prenosi putem sedmerostupanjskog Xtrac mjenjača, dostupnog u automatiziranoj ili potpuno ručnoj verziji. Time Codalunga Speedster postaje tek druga Huayra u povijesti, nakon prošlogodišnjeg modela Epitome, koja nudi užitak mijenjanja brzina uz pomoć kvačila.
Pagani će proizvesti svega 10 primjeraka Huayre Codalunga Speedstera, a svaki od njih bit će u potpunosti homologiran za cestovnu upotrebu diljem svijeta. Prve isporuke kreću tijekom 2026. godine. Cijena još nije službeno objavljena, no s obzirom na to da je coupe verzija stajala oko 7.4 milijuna dolara, nema sumnje da će i Speedster dosegnuti astronomske iznose.