FOTO Honda Prelude je ekološki sportaš, može li biti hit?

Foto: Honda

Najkraće rečeno, Prelude ima dizajn za 5, snagu za 4, performanse za 3, a cijenu za...

Nova generacija dolazi nakon pauze od četvrt stoljeća. Šesta generacija modela Prelude stigla je u japanske salone, a javnost je ostala iznenađena. Nakon što ih je opčinio dizajn, morali su se pomiriti s ekološkim prioritetom pogona, a tek onda je uslijedio šok.

Prelude u Japanu kreće cijenom od 6.179.800 JPY ili oko 35.700 eura. To je za europske okolnosti vrlo niska cijena, ali ne i za Japan. Kako naglašavaju pojedini mediji, to je više no što stoji dvostruko jači Nissan Z, a skuplja je i od Toyote Supre. 

Stavimo li cijenu u odnos ostatka game vrijedi reći kako jednako motorizirani Civic e:HEV kreće od 4.094.200 JPY ili 23.650 eura. Prelude je skuplji i od Civica Type R, pa je trenutno jedna od najskupljih Hondi na tržištu. 

Što to nudi novi Prelude?

Prelude je i dalje oku vrlo ugodan coupe. Dugačak je 4532 mm, visok 1356 i širok 1880 mm. Međutim, sportske note završavaju na dizajnu. Model koristi istu platformu i hibridni pogonski sklop kao i Honda Civic Hybrid.

U središtu je 2.0-litreni atmosferski četverocilindraš sa 141 KS pri 6.000 o/min i 182 Nm pri 4.500 o/min. Električni motor razvija dodatnih 181 KS i 315 Nm, no sinergijski učinak sustava iznosi 200 KS i 315 Nm zbog načina na koji se snaga oba izvora kombinira. Time se Prelude snagom spušta na razinu Toyote GT86 od prije 13 godina. Naravno, ako su Prelud ei Civic kompatibilni po pogonu.

Poput drugih Hondinih hibrida, električni motor izravno pokreće prednje kotače pa nema klasičnog mjenjača. Umjesto toga, Linear Shift Control sustav simulira promjene stupnjeva prijenosa.

Premijeru u novom Preludeu ima S+ Shift način rada, koji zadržava visoke okretaje, aktivira polugice iza upravljača i vozaču daje osjećaj sportske dinamike kroz osam "lažnih" stupnjeva prijenosa. Podaci o ubrzanju, masi vozila i potrošnji goriva još nisu objavljeni.

U žarkoj želji za pravim Hondinim adutima pronalazimo Type-R komponente u podvozju s komponentama iz Civica Type-R. Širi je i trag kotača, a ugrađene su snažne kočnice s diskovima od 13.8 inča i četveroklipnim kliještima naprijed te diskovima od 12 inča straga. Ovjes je mekše podešen u skladu s GT prizvukom, a ugrađene su i pristojnije gume mjera 235/40R19.

Posebnosti u kabini 

Unutrašnjost se oslanja na poznate elemente iz Civica poput sportski rezanog upravljača s ravnim dnom, 10.2-inčnog digitalnog kokpita i 9-inčnog infotainmenta s bežičnom Apple CarPlay i Android Auto podrškom.

Da sve ne ostane na ekranima, spomenimo asimetrično oblikovana sjedala. Vozačevo ima čvršće bočne oslonce i naglašenu potporu za bedra, dok suvozačko nudi širu i udobniju formu. I stražnja sjedala su iskoristiva - Prelude je 2+2 kupe s 81 cm prostora za noge straga. Poklopac prtljažnika otvara praktičan prostor od 428 litara, nešto veći nego u Civic limuzini.

Može li biti hit?

Teško, ali danas je sve moguće. Naime, Honda uz paprenu cijenu nudi baš ono što tržište danas traži. A to je atraktivni automobil naglašene štedljivosti i tehnološki naprednog interijera. Dodamo li svemu bogatu opremu i kompletan set sustava asistencije Prelude postaje prvi izbor mlađih generacija. 

Trenutačna ponuda u Japanu uključuje dvije verzije, uz osnovnu i ON Limited Edition verziju limitiranu na 2000 primjeraka s još višom cijenom. Nudi se ukupno pet boja i to je sve što je na popisu opcija. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.