Novim konceptom Dacia je krenula u razvoj novog električnog vozila za široke mase.
Zaboravite na zaobljene linije. Hipster je doslovno kutija na kotačima, a samo Dacia zna je li i u kolikoj mjeri magična. S obzirom na tri metra duljine i ponudu prostora, mnogi će posumnjati u magiju.
Dacia je poznata po automobilima koji ne prate trendove, nego stvaraju svoje. Nakon popularnih Bigstera, marka je sada predstavila potpuno neočekivan koncept. Hipster je minijaturni električni auto koji se u svakom detalju protivi dizajnu koji danas nameću najveći auto igrači.
Ovaj autić doslovno izgleda kao igračka. Dugačak svega 3 metra, širok 1,55, a visok 1,53 metra, pravi je kvadar koji je veličinom čak i manji od većine japanskih kei automobila. Unatoč skromnim gabaritima, ima četiri sjedala i prtljažnik od 70 litara koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava na čak 500 litara.
Dacia kaže da njegovu bateriju nije potrebno puniti više od dva puta tjedno, što ga čini idealnim za kratke gradske vožnje, odlazak na posao ili vikend odlaske na tržnicu.
Unutrašnjost Hipstera vjerojatno bi se svidjela svakome tko voli jednostavnost. Umjesto ekrana i luksuznih detalja, sve je lagano, praktično i pomalo nostalgično. Prednja sjedala spojena su u klupu poput one u starim (američkim) automobilima, a kvake su zamijenjene platnenim trakama.
Dacia je štedjela na svakom detalju. Primjerice, stražnja svjetla su smještena iza stakla prtljažnika, što znači manje dijelova, a time i manju cijenu. S druge strane, vozač i suvozač imaju zračne jastuke, a čvrsta struktura kabine osigurava solidnu zaštitu.
Od funkcionalnih dodataka izdvajamo čak 11 sidrišta za dodatke na koje možete pričvrstiti držače za čaše, prijenosni zvučnik, svjetla ili naslon za ruke. Sve je zamišljeno tako da vlasnik sam može prilagoditi automobil svom životnom stilu.
Automobil je vjerojatno zamišljen kao korak iznad kvadricikla, ali s pravim automobilskim komforom.
Europska unija trenutačno razmatra donošenje posebnih pravila za ultrakompaktne električne automobile koji bi imali jednostavnije tehničke zahtjeve i manju cijenu proizvodnje.
Ako taj prijedlog prođe, koncept poput Hipstera mogao bi postati stvarnost - pristupačan električni automobil osjetno ispod 20.000 eura. Upravo savršen za svakodnevni gradski život.
U svijetu u kojem automobili postaju sve veći, teži i skuplji, Dacia Hipster djeluje gotovo osvježavajuće.
Podsjeća da ponekad manje doista može biti više, odnosno da funkcionalnost, praktičnost i određena doza šarma mogu postojati bez pretjerivanja. Sjetimo se samo starog Renaulta 4 i Citroëna 2CV.