FOTO Alpine 390: Teškaš među sportašima

Foto: Alpine

PROIZVODE najbolji sportski auto u segmentu, a sad su prešli u svijet crossovera, rušeći brojne tabue.

Iako je Alpine odgovoran za stvaranje jednog od najboljih vozačkih automobila u ovom mileniju, vozački puristi bi mogli s nepovjerenjem kimati glavom kad vide novi model Alpine. U pitanju je A390, SUV sportskih aspiracija, ali i dvostruko veće mase u odnosu na dosadašnje proizvode ove sportske marke.

Renaultov sportski odjel bilježi odličnu prodaju. Nakon lansiranja električnog modela A290, Alpine je 2024. ostvario rekordnu prodaju četvrtu godinu zaredom. Ponuda se sada proširuje i na crossover, koji u Alpineu zovu "sportski fastback". Prevedeno, to je klasični crossover s coupeovskom formom kakve u ponudi imaju brojne marke.

A390 je postavljen na platformu AmpR Medium, koju je Renault ranije predstavio kroz modele Megane E-Tech Electric i Scenic E-Tech, a koristi je i Nissan (Ariya).

A390 ima daleko agresivniji dizajn, a za dinamičniju formu, poput Meganea, stražnje kvake skrivene u C-stupu. Standardno dolazi s 20-inčnim kotačima, a veći dolaze uz doplatu (i manji doseg). Michelin je razvio posebne ljetne i cjelogodišnje gume upravo za ovaj električni model.

Prednji branik ima trokutaste izreze u kojima je po 12 LED svjetala sa svake strane, a tanke glavne svjetlosne jedinice podsjećaju na koncept A390_β. Motiv trokuta ponavlja se i straga, ispod svjetlosne trake koju dijeli osvijetljeni logotip. Veliki usisnici zraka sprijeda i diskretan stražnji spojler dodatno naglašavaju sportski karakter vozila.

Dodatni detalj je francuska zastava na stražnjim stupovima, kao znak da će se proizvodnja odvijati u Dieppeu, na sjeveru Francuske.

A390 je najveći Alpine ikada. Dug je 4615 mm, širok 1885 mm, a visok 1532 mm. Međuosovinski razmak iznosi 2708 mm. Predvidivo, i najteži je – i u najlakšoj izvedbi teži 2121 kg, uz gotovo idealnu raspodjelu mase 49:51. S prtljažnikom od 532 litre (s podignutim stražnjim sjedalima), ovo je i najpraktičniji Alpine dosad.

Unutrašnjost ne skriva povezanost s Renaultom. Kokpit uključuje 12,3-inčni digitalni instrumentni panel i 12-inčni vertikalno postavljen infotainment zaslon. Bolje opremljene verzije A390 nude prednja sjedala s masažom, grijanjem i električnim podešavanjem. Među ostalim značajkama su audiosustavs 13 zvučnika i kamera s pregledom od 360 stupnjeva. Infotainment se temelji na Android Automotive sustavu i uključuje funkciju telemetrije putem posebne mobilne aplikacije.

Modeli A390 GT i GTS dolaze s tri elektromotora – jednim sprijeda i dva straga. Osnovna verzija razvija 400 KS i 650 Nm okretnog momenta, uz ubrzanje do 100 km/h za 4,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Snažnija verzija ima 463 KS i 808 Nm, ubrzava do 100 km/h za samo 3,9 sekundi i postiže brzinu od 220 km/h.

A390 koristi bateriju kapaciteta 89 kWh, koja omogućuje doseg do 555 km (prema WLTP-u) s manjim, 20-inčnim kotačima. S većim 21-inčnim kotačima, doseg pada na 520 km. Litij-ionska baterija podržava brzo DC punjenje snage do 190 kW, što omogućuje punjenje od 15 do 80 % u 25 minuta. Alpine pritom navodi da se u manje od 20 minuta može dobiti dovoljno energije za dva sata vožnje autocestom.

GT i GTS verzije standardno dolaze s toplinskom pumpom. Baterija nije preuzeta iz Renaultovih modela, već koristi nove module koje je za Alpine razvio francuski proizvođač Verkor. Također podržava dvosmjerno punjenje do 22 kW.

A390 u prodaju kreće 2026., a cijene će biti naknadno objavljene.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.