Tatra T77 bila je jedan od najnaprednijih automobila svog doba i prvi serijski proizvedeni automobil s aerodinamičkim dizajnom. Predstavljen 1934. godine, ovaj revolucionarni automobil češke tvrtke Tatra postavio je temelje za budući razvoj aerodinamike u automobilskoj industriji.
Tatra T77 nastala je kao rezultat suradnje inženjera Hansa Ledwinke i aerodinamičara Paula Jaraya, koji je prethodno radio na dizajnu cepelina. Cilj im je bio stvoriti automobil s niskim koeficijentom otpora zraka kako bi povećali brzinu i učinkovitost vozila.
Do početka 1930-ih većina automobila imala je kutijasti oblik s velikim prednjim rešetkama i uspravnim vjetrobranima, što je stvaralo velik otpor zraka. Tatra je prepoznala potencijal aerodinamike i odlučila dizajnirati automobil koji će biti radikalno drugačiji od tadašnjih standarda.
T77 je bila izgrađena na platformnoj šasiji s čeličnom okosnicom. Karoserija je imala izduženi, strujni oblik s prepoznatljivim stražnjim repom koji je smanjivao turbulenciju zraka. Svjetla su bila integrirana u prednji dio vozila, što je dodatno smanjivalo otpor zraka.
Tatra T77 nije bila samo estetski inovativna već je nudila i izuzetne tehničke performanse za svoje vrijeme.
Tatra T77 bila je revolucionarna iz više razloga:
Njezin dizajn i tehnologija imali su velik utjecaj na razvoj budućih automobila, a neki povjesničari vjeruju da je Ferdinand Porsche crpio inspiraciju iz Tatre prilikom dizajniranja Volkswagen Bube. Tatra je čak tužila Volkswagen nakon Drugog svjetskog rata, a spor je riješen tek kasnije financijskom nagodbom.
Kada je predstavljena 5. ožujka 1934. godine u Pragu, Tatra T77 izazvala je senzaciju. Bio je to luksuzni automobil namijenjen bogatoj eliti, državnim dužnosnicima i industrijalcima. Međutim, zbog visokih troškova proizvodnje, proizvedeno je samo oko 249 primjeraka. Dolaskom Drugog svjetskog rata proizvodnja je prekinuta, a nacisti su zaplijenili mnoge Tatre za vojne dužnosnike.
Nakon rata Tatra se okrenula proizvodnji kamiona i specijalnih vozila, dok je njezina luksuzna automobilska proizvodnja bila ograničena zbog političke situacije u Čehoslovačkoj.
Nasljednik Tatre T77 bila je Tatra T87, koja je dodatno poboljšala aerodinamički dizajn i koristila snažniji motor. Tatra T87 smatrana je jednim od najboljih automobila svog vremena. Dizajn T77 ostavio je trag i na drugim proizvođačima: