Bliži li se kraj eri divovskih prednjih rešetki, popularno zvanih 'bubrega', na BMW-ovim modelima? Sudeći prema najavama, čini se da bi novi M automobili mogli crpiti inspiraciju iz starijih, pročišćenijih modela poput i3 i i8. Nedavnim predstavljanjem modela iX3, BMW-ov dizajnerski jezik Neue Klasse postao je dostupan javnosti, no na tom kompaktnom SUV-u ne izgleda toliko radikalno kao što se prvotno očekivalo. Moguće je da prava revolucija stiže s nadolazećom limuzinom i3, piše Top Gear.
A što je s čistokrvnim M automobilima? Već je poznato da će postojati potpuno električna limuzina M3 uz klasičnu benzinsku varijantu sa šest cilindara. Vidjeli smo i prilično dramatične odbojnike na BMW-ovom testnom vozilu s četiri motora, nazvanom 'Vision Driving Experience'. Ipak, Adrian van Hooydonk, glavni šef dizajna u BMW-u, smatra da će nadolazeći M automobili biti suptilniji od trenutne generacije s predimenzioniranim 'bubrezima'.
„Bit će izražajniji od običnih automobila. Tipično, to su brži i dinamičniji automobili. I naravno, to će i izražavati“, rekao je van Hooydonk. „Ali postojat će određena suzdržanost u dizajnu koju smo započeli prije mnogo godina s i3 i i8, a zatim nastavili s i4 i iX. I mislim da je ono što ovdje vidite [s iX3 M Sport] izgrađeno na svim tim koracima. I sada će se to primijeniti na cijeli portfelj.“
Dodao je kako vjeruje da čist dizajn traje duže, što je dobro za kupce jer utječe na preprodajnu vrijednost i produljuje životni vijek proizvoda, a time pridonosi i održivosti. Suzdržaniji izgled M3 modela? Zvuči obećavajuće.
Van Hooydonk je također naglasio da filozofija Neue Klasse ne znači da će svi BMW-ovi modeli izgledati identično, bez obzira na njihovu veličinu ili poziciju u ponudi. „Automobili Neue Klasse bit će dio iste obitelji proizvoda. Dakle, postojat će obiteljski izgled, ali kao i u stvarnom životu, svaki član obitelji ima vrlo izrazite značajke i karakter“, objasnio je.
„Želimo svakom našem proizvodu dati vlastiti karakter. Jer više nego ikad prije, svaki će se naš proizvod susresti s različitim konkurentima u svom segmentu. Nije dovoljno samo biti BMW u segmentu. Morate biti najbolji u svakom segmentu. Vjerujem da će biti dovoljno diferencijacije i unutar samog modelnog raspona. Nije to princip ruske babuške.“
Znači li ovaj značajan odmak od starih, naglašenih rešetki da BMW priznaje kako prethodni dizajn nije bio pun pogodak? „Ne nužno, jer trenutno zapravo prodajemo dosta automobila. I to smo činili nedavno. Bilo je teških vremena, kao što znate, za sve. Ali usporedno, BMW je prošao prilično dobro. I vidimo da tržišni udio raste diljem svijeta“, istaknuo je van Hooydonk.
„Dakle, stvari idu dobro, ali BMW je tvrtka koja zna da uspjeh nikada nije zajamčen. Ako ste uspješni danas, to ne znači nužno da će se to nastaviti sutra. Morate stvarno analizirati što se događa u svijetu oko vas. Jer kada donosimo ove dizajnerske odluke, lansiranje je još tri godine daleko. Jedina sigurna stvar koju smo osjećali da možemo učiniti, bila je napraviti veći korak.“