Enzo Ferrari stvorio je remek-djelo, ali ga je brzo rastavio

Foto: Wikipedia

Ferrari 125 S prvi je automobil koji je nosio ime Ferrari i predstavljao je prekretnicu u povijesti automobilizma. Ovaj trkaći automobil, proizveden 12. ožujka 1947. godine, utro je put budućim uspjesima marke.

Nakon što je Enzo Ferrari 1939. napustio Alfa Romeo, osnovao je vlastitu tvrtku Auto Avio Costruzioni, koja je tijekom rata proizvodila dijelove za zrakoplove. Nakon rata, Ferrari je odlučio ostvariti svoj san o izradi vlastitih automobila. Tako je 1947. godine dovršen Ferrari 125 S, prvi automobil koji je nosio njegovo ime.

Tehničke specifikacije

Srce modela 125 S bio je 1,5-litreni V12 motor koji je dizajnirao Gioachino Colombo. Svaki cilindar imao je obujam od 125 cm³, što je automobilu dalo ime. Motor je razvijao 118 KS pri 6800 okretaja u minuti, omogućujući maksimalnu brzinu od oko 210 km/h. Motor je bio opremljen s tri Weber 30 DCF rasplinjača i imao omjer kompresije 9.5:1.

Šasija je bila izrađena od čeličnih cijevi, a ovjes je koristio dvostruke vilice s poprečnom lisnatom oprugom sprijeda i krutu osovinu straga. Kočnice su bile bubanj tipa na svim kotačima.

Proizvedena su samo dva primjerka modela 125 S. Prvi je imao karoseriju tipa "barchetta" s pokrivenim kotačima, koju je izradio karoserist Giuseppe Peiretti. Drugi primjerak imao je karoseriju s otvorenim kotačima, poznatu kao "a sigaro" (u obliku cigare), koju je dizajnirao Giuseppe Busso.

Uspjesi na utrkama

Debi modela 125 S dogodio se 11. svibnja 1947. na Circuitu di Piacenza, gdje je automobil vozio Franco Cortese. Iako nije završio utrku zbog kvara na pumpi za gorivo, pokazao je veliki potencijal.

Već 25. svibnja 1947., Cortese je osvojio prvu pobjedu za Ferrari na Velikoj nagradi Rima na stazi Terme di Caracalla. Tijekom 1947. godine, 125 S je sudjelovao u 14 utrka i ostvario šest pobjeda.

Važnost i naslijeđe

Ferrari 125 S postavio je temelje za buduće modele marke, posebno kroz razvoj V12 motora koji će postati zaštitni znak Ferrarija.

Iako su oba originalna primjerka kasnije rastavljena kako bi se iskoristili dijelovi za nove modele poput 159 S i 166, 125 S ostaje simbol početka legende. Godine 1987., povodom 40. obljetnice tvrtke, izrađena je replika modela 125 S kako bi se očuvala uspomena na ovaj povijesni automobil.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.