Kineski automobili, posebice oni na električni pogon, ove godine suvereno vladaju europskim ljestvicama sigurnosti. Prema najnovijim rezultatima neovisnog Euro NCAP-a, koji rigoroznim testovima sudara procjenjuje zaštitu putnika, od 18 modela koji su zaslužili najvišu ocjenu od pet zvjezdica, velika većina dolazi upravo iz Kine, piše insideEVs.
Nije tajna da je kineske automobile dugo pratio glas jeftinih i nepouzdanih kopija zapadnih modela. Problematični pogonski sklopovi, upitna kvaliteta izrade i dizajn koji je djelovao kao da je napravljen bez imalo truda bili su njihova surova realnost. Sigurnost se rijetko nalazila na listi prioriteta, no u samo nekoliko godina situacija se iz temelja promijenila.
Najnoviji rezultati testiranja iz Europe potvrđuju ono o čemu se već neko vrijeme govori – kineska autoindustrija ne samo da je uhvatila korak sa Zapadom, već je u nekim segmentima i preuzela vodstvo.
Pet zvjezdica na Euro NCAP testu sveti je gral za svakog proizvođača i ključan podatak za kupce kojima je sigurnost na prvom mjestu. Ova ocjena, uz bok globalnim ekvivalentima poput ANCAP-a ili američkih IIHS i NHTSA testova, predstavlja zlatni standard industrije koji može lansirati novog igrača među zvijezde ili ga pokopati.
Od 28 modela testiranih do sada u 2025., njih 18 osvojilo je prestižnih pet zvjezdica. Od tih 18 najsigurnijih, čak 13 ih je proizvedeno u Kini. Ako pogledamo još detaljnije, 11 od tih modela s pet zvjezdica su električna vozila također proizvedena u Kini.
Zanimljivo je da se na popisu nalaze i modeli zapadnih brendova kao što su Tesla Model 3, Mini Cooper E ili Polestar 3, no svima im je zajedničko to što se za europsko tržište proizvode upravo u Kini.
Kina je u nevjerojatno kratkom roku prešla put od predmeta sprdnje do globalnog lidera u tehnologiji električnih pogona i naprednih infotainment sustava. Sada su osvojili i posljednju utvrdu - sigurnost.