Ovo je Audijeva verzija Porscheova električnog bolida, start ispod 100.000 eura

Foto: Audi

NAKON gotovo tri godine iščekivanja Audi je predstavio serijsku izvedbu sportske električne limuzine s kojom otvara još jedan front prema Tesli. 

Paralelno su na svijet došle dvije izvedbe e-trona GT, ona "obična" i RS, a obje karakterizira krajnje izdužena forma naglašene aerodinamike. Formula je jasna, izduženom formom i minimiziranom visinom dati preduvjet dosegu, dok nisko težište i maksimalan trag ogromnih kotača osiguravaju vrhunsku voznu dinamiku, posebno u pogledu upravljivosti. Dovoljno je reći kako koeficijent otpora zraka iznosi 0.24, što je Audijev rekord. 

Većina će se složiti da je Audi u estetskom smislu napravio pun pogodak i vjerojatno dosegao vrhunac svoje dizajnerske recepture koja se puno nije mijenjala posljednjih godina. Podaci kažu kako govorimo o 4.99 m duljine, 1.96 m širine i samo 1.41 m visine. Primjera radi, linija krova je 17 mm niža od one Audija A7 Sportback. Ipak, i iza se dobro sjedi, a prtljažnik kapacitetom 405 litara ne ostavlja puno prostora za negodovanje. I da, ima i prednji prtljažnik s 81 litrom korisnog prostora.

Model donekle udara i na teritorij Taycana s kojim dijeli niz komponenti. Ona bitna je J1 Performance platforma koju je razvio upravo Porsche.

Ono najzanimljivije je da obje izvedbe počivaju na konceptu s dva elektromotora. Slabija izvedba daje 476 KS i 630 Nm, dok RS grize sa snažnijim stražnjim elektromotorom, te ukupnih 598 KS i 830 Nm. Imaju dvostupanjski mjenjač, a elektro mreža funkcionira na visokih 800 V. Zajednički im je i pogon na sve kotače, kao da su im maksimalci limitirani, RS na 250 km/h, a slabija izvedba na 245 km/h. RS u overboostu ima 100 km/h za 3.3 sekundi, dok je bazni model sporiji i treba mu 4.1 sekundu. Da, u 2.5 sekundi overboosta pogon daje 530 KS, odnosno 646 KS kod RS-a. 

Ako žele ugroziti Teslu u Audiju znaju da mora i druga strane medalje biti jednako sjajna. Tu govorimo o punjenju i dosegu. Audi je ponudio bateriju od 85 kWh, a brzim punjenjem na DC punjaču od 270 kW za samo 5 minuta se dobiva 100 km dosega. Inače, po WLTP-u je doseg 488 km. 

Ono gdje Audi jasno pokazuje koliko je jak svakako je lista opcija. Nudi se sve, pa i više od onoga što bi očekivali. Standardni je zračni ovjes i blokada stražnjeg diferencijala, a uz doplatu dolaze kompozitni diskovi, zakretni stražnji kotači, dodatni zvučnici s pojačalom za generiranje zvuka, itd.

Poznate su i cijene. U njemačkog e-tron GT kreće od 99.800 eura, odnosno 138.200 eura za RS. Puno, taman ili čak malo, procijenite sami. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.