Renault Grand Scenic dCi 130 Bose Edition

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

PIONIR klase kompaktnih monovolumena u svojem trećem generacijskom ciklusu je dogurao i do facelifta, koji nije zaobišao ni njegovu produljenu izvedbu.

Scenic je sada već daleke 1996. godine u okviru obitelji Megane stvorio novi segment obiteljskih automobila, koji su ubrzo počeli slijediti i glavni konkurenti. Slijedom godina Renaultov je monovolumen odrastao, odvojio se od matice i stvorio novu obitelj u okviru koje je začeta i Grand izvedba. Ista je nastala produljenjem Scenica za nemalih 22 cm što mu je donijelo dodatni red sjedala ili pak samo osjetno veći prtljažnik, ovisno o želji kupca. Više no dovoljno da se ispuni praznina u ponudi i približi većem Espaceu.

Ovogodišnjim faceliftom Renault je Scenicu udahnuo dašak svježine, malen, ali očito dovoljan da zadrži konkurentnost. Usporedimo li ga s osnovnim modelom iz 2009. godine uočit ćemo tek novo lice s pomodnim LED-icama, stražnji kraj s modernijom grafikom svjetala, te novu gamu naplataka. Realno za više i nema potrebe jer se ipak radi o segmentu gdje je određena doza konzervatizma dobrodošla.

Što se pak interijera tiče francuska veza opet donosi manje zahvate. Jedina prava novost tiče se opreme, a to je s jedne strane odličan Bose audio sustav, a s druge (one sigurnosne) Visio paket u okviru kojeg su sustav upozorenja na nenamjeran prelazak u drugu prometnu traku te automatsko upravljanje prednjim svjetlima. Dodatak svemu je uvijek dobrodošli Hill-assist sustav.
 
Nema sumnje, prostranost je glavni faktor zbog kojeg se doplaćuje Grand izvedba i izdvaja dodatnih 6.500 kn, odnosno 10.900 kn ako se uzme dodatni par sjedala. U sva tri reda model nudi zadovoljavajuću prostranost, a u konfiguraciji s pet sjedala nudi 645 litara zapremine prtljažnika što ga čini idealnim obiteljskim automobilom. Maksimum glede tovarnih mogućnosti glasi preko dva "kubika" korisnog prostora i 725 kg nosivosti.
 
No ipak, njegova prava vrijednost je nenadmašna praktičnost koju još uvijek niti jedan ozbiljni rival nije spreman pratiti. Primjera radi, sjedala u trećem redu se zasebno sklapaju jednim potezom, ispod nogu svakog putnika postoji spremište, a središnja konzola s pretincem je uzdužno pomična. Ne moramo niti napominjati da se sva sjedala podešavaju u svim smjerovima, kao i da se naslon sjedala suvozača može preklopiti. Glede interijera vrijedi reći kako je prednja armatura ostala ista, s digitalnim mjernim instrumentima, mogućnostima personalizacije i sasvim solidnom ergonomijom. Smeta tek filozofija kojom ekran prati funkcije, pa tako promjenom radio stanice info zaslon gubi niz podataka.

Ako ćemo tražiti pravu novost kod Scenica naći ćemo ju ispod poklopca motora. Tu je sada svoje mjesto dobio novi 1.6 dCi dizelaš sa 130 KS i 320 Nm kojeg smo već imali prilike iskušati na Nissanovom Qashqaiju. Isti u ponudi zamjenjuje jednako snažan 1,9 dCi u odnosu na kojeg je osjetno bolji u pogledu potrošnje goriva. Isto govori i odrađeni sedmodnevni test u zimskim uvjetima prema kojem je (Grand) Scenic prosječno trošio 6,3 l/100 km, gotovo isto kao izvedba sa slabijim 1.5 dCi koju smo testirali prije nešto više od godinu dana.

Zahvaljujući udobnim i pravilno odmjerenim sjedalima boravak u Scenicu je oduvijek bio ugodan. Isto vrijedi i u vožnji, ali uz blagu naznaku kako se rado o nešto tvrđe podešenom vozilu no što je bio slučaj na prijašnjim generacijama. Vrlo uvjerljive kočnice upotpunjuju dojam, a zamjerki nema niti na rad mjenjača ili serva upravljača. Bez obzira na afinitete vlasnika maksimalac od 195 km/h ne bi nitko trebao zamjeriti, kao ni podatak da će ubrzanje do 100 km/h u Grand Scenicu biti apsolvirano za manje od 11 sekundi. 

Renault Grand Scenic starta cijenom od 134.900 kn koliko stoji benzinska izvedba s osnovnim paketom opreme i uključenim akcijskim popustom od 7.000 kn. Dizelska opcija skuplja je nekih 18.000 kn, odnosno znatnih 31.000 kn ako govorimo o snažnijoj opciji kakvu smo testirali. Pridoda li se svemu Bose Edition (pre)izdašna razina opremljenosti cijena testnog primjerka u startu kreće od 185.200 kn, a s opcijama prelazi granicu od 200 tisuća.

>> Baza automobila: Renault Grand Scenic

Kad se sve zbroji i oduzme ostat ćemo pri mišljenju kako je izbor Grand izvedbe optimalan, kao i dizelskog motora. To su preduvjeti kako bi se u potpunosti moglo uživati u praktičnosti i udobnosti po kojoj su Renault i njegov Scenic poznati. Sve više od toga bit će prepušteno slučaju.

Renault Grand Scenic

Važnija serijska oprema (razina Bose Edition):

Pet sjedala

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese

Dodatna oprema [kn]                           

Predoprema za alarm 

Paket "Visio" sustav:
- Upozorenje za napuštanje voznog traka
- Automatsko podešavanje snopa svjetla

Paket "Techno":
- Renault kartica "Slobodne ruke"
- El. preklopivi retrovizori

Cijena testiranog vozila

Cijena s popustom (-7.000 kn)

Cijena bazne izvedbe (1.6i Expression)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.