Otac i dvoje djece izgorjeli u Tesli u Njemačkoj. Spašavanje otežao dizajn vrata

NAKON smrtonosne nesreće u njemačkom gradu Schwerte koja se dogodila početkom rujna, u kojoj su život izgubile tri osobe, američki proizvođač električnih automobila Tesla najavio je promjene na mehanizmu vrata, koji je godinama bio predmet kritika, piše Ruhr Nachrichten.
Tragična nesreća u kojoj su 43-godišnji muškarac i dvoje devetogodišnje djece poginuli u gorućoj Tesli pokrenula je nacionalnu raspravu o sigurnosti električnih vozila.
Četvrta osoba iz automobila, također devetogodišnje dijete, uspjela se spasiti s mjesta suvozača. Automobil je iz još neutvrđenih razloga sletio s ceste i frontalno udario u stablo, nakon čega je Tesla Model S Plaid u vrlo kratkom roku planuo, ne ostavljajući putnicima šansu za bijeg.
Svjedok je za lokalne medije izjavio kako je bezuspješno pokušao otvoriti vrata, a i vatrogasci su potvrdili da su imali velikih poteškoća s pristupom vozilu.
Problematična tehnologija vrata
Upravo je tehnologija Teslinih vrata dospjela u središte rasprave. Za razliku od klasičnih automobila, vrata na nekoliko Teslinih modela otvaraju se električno - pomoću uvlačivih kvaka izvana ili gumba iznutra.
U slučaju nestanka struje, putnici moraju koristiti mehaničke otvarače za nuždu, koji su, ovisno o modelu, smješteni na različitim i često teško dostupnim mjestima, poput onih skrivenih ispod sjedala ili iza obloga. Za spasioce to znači gubitak dragocjenih sekundi.
Kritike na ovaj sustav postoje već godinama. Nakon nesreće, jedan je građanin, kako prenosi WDR, uputio peticiju njemačkom Bundestagu tražeći novi zakon. "Sva vozila registrirana u Njemačkoj, posebno električna, moraju imati lako dostupne i jasno prepoznatljive mehaničke otvarače za nuždu za svaka vrata, i izvana i iznutra", stoji u peticiji.
Tesla priznaje da su potrebna poboljšanja
Sada se javila i Tesla. Glavni dizajner Franz von Holzhausen u podcastu financijske službe Bloomberg priznao je da su poboljšanja nužna. "Ima puno smisla", rekao je, kombinirati elektroničku i mehaničku tehnologiju na jednom gumbu kako bi se vrata u "paničnim situacijama" mogla otvarati intuitivnije. "To je nešto na čemu radimo", poručio je von Holzhausen.
Da problem nije ograničen samo na Njemačku, pokazuje i postupak američke agencije za sigurnost prometa NHTSA. Agencija trenutno istražuje probleme s bravama na modelu Y iz 2021. godine, nakon što roditelji u nekoliko slučajeva navodno nisu mogli izvući djecu iz vozila. U četiri od devet prijavljenih incidenata stakla su morala biti razbijena, a uzrok je bio kvar na 12-voltnom napajanju.
Istraga se nastavlja
U Schwerteu policija i dalje istražuje uzrok nesreće. Još nije jasno je li do tragedije doveo tehnički kvar, prevelika brzina ili hitan medicinski slučaj kod vozača. Vještak pregledava olupinu, a rezultati se očekuju u narednim tjednima.
U međuvremenu, grad je i dalje u šoku, a brojni građani ostavljaju cvijeće i svijeće na mjestu nesreće. Policija je uputila apel javnosti da se, iz poštovanja prema žrtvama, suzdrži od špekulacija o uzrocima, posebno na društvenim mrežama. Najavljene promjene iz Tesle dolaze kao reakcija na pritisak javnosti, no za stradale obitelji stižu prekasno.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati