Ljudi otkazuju pretplatu na Disney+ i Hulu, filmaši prijete otkazivanjem suradnje

NAKON što je ABC suspendirao emisiju Jimmy Kimmel Live! zbog voditeljevih komentara o ubojstvu Charlieja Kirka, uslijedila je burna reakcija javnosti. Odluka, potaknuta kritikama Brendana Carra, povjerenika Savezne komisije za komunikacije (FCC), izazvala je snažan otpor na društvenim mrežama, gdje korisnici masovno pozivaju na bojkot tvrtke Walt Disney, vlasnika ABC-ja i brojnih drugih medijskih platformi.
Mnogi gledatelji najavljuju otkazivanje svojih pretplata na streaming servise Disney+, Hulu i sportski kanal ESPN, koji su svi u vlasništvu Disneyja. Prosvjed se s interneta prelio i na ulice - stotine prosvjednika, uključujući pisce i glumce, okupilo se ispred sjedišta Disneya u Los Angelesu kako bi izrazili podršku Kimmelu i slobodi govora.
Potporu su pružile i brojne poznate osobe poput Pedra Pascala, Adama Scotta i Wande Sykes. Scenarist i producent Damon Lindelof, sukreator ABC-jeve hit serije Izgubljeni, izjavio je da neće surađivati s Disneyjem na budućim projektima ako se odluka ne povuče.
Zvijezda Marvelovog serijala She-Hulk, Tatiana Maslany, također je pozvala obožavatelje da otkažu svoje pretplate. Iz ABC-ja, koji emitira Kimmelov show od 2003. godine, kao ni iz sestrinskih tvrtki, zasad nema komentara.
Hoće li bojkot doista uspjeti?
Analitičari su podijeljeni oko stvarnog učinka bojkota na medijskog diva koji je prošle godine ostvario prihod od 91,4 milijarde dolara. Mnogi vjeruju da će otpor biti kratkotrajan. Mike Proulx, potpredsjednik i direktor istraživanja u Forresteru, smatra da su uspješni bojkoti koji materijalno utječu na prihode tvrtki, poput slučajeva s Bud Lightom i Targetom, i dalje iznimka.
"Ono što se promijenilo jest da smo sada vidjeli slučajeve gdje koncentrirane kampanje potrošača mogu materijalno utjecati na prihode tvrtke, ali one su i dalje iznimka", rekao je Proulx. Dodao je kako će stvarni utjecaj ovisiti o rješenju situacije s Kimmelom i o tome hoće li se korisnici vratiti platformama zbog straha od propuštanja popularnog sadržaja (FOMO).
Elizabeth Parks, predsjednica tvrtke Park Associates, smatra da je najveći kratkoročni rizik gubitak oglašivača, a ne masovni odljev pretplatnika. Podaci njezine tvrtke pokazuju da Disney+, Hulu i ESPN+ imaju relativno niske stope odljeva korisnika (17%, 16% i 9%).
Utjecaj na lokalnoj razini
Parks ipak napominje da bi javni otpor mogao utjecati na lokalne programe. Kao primjer navodi Nexstar Communications Group, koja upravlja s 23 ABC-jeve podružnice i koja je objavila da će ukloniti "Jimmy Kimmel Live!" iz svoje programske sheme.
Andrew Alford, predsjednik Nexstarovog odjela za emitiranje, izjavio je da su Kimmelovi komentari "uvredljivi i neosjetljivi u kritičnom trenutku našeg nacionalnog političkog diskursa." To bi, prema riječima Parks, moglo smanjiti gledanost i utjecati na cijene oglašavanja na lokalnim postajama.
Slično razmišlja i Brandon Katz iz Greenlight Analyticsa, koji vjeruje da je otpor protiv velikih medijskih kuća obično privremen. "Istina je da - ispravno ili pogrešno - potrošači jednostavno nisu toliko pogođeni ovim povremenim problemima koji se pojavljuju", ističe Katz.
On dodaje i praktičan problem za obitelji: "Mogu li roditelji razumno objasniti otkazivanje Disney+ svojim maloj djeci? Poslovna stvarnost jednostavno može nadmašiti uključena sociopolitička razmatranja."
Pozadina sukoba
Podsjetimo, Kimmel se u svom monologu našalio da se "mnogi u MAGA zemlji vrlo naporno trude iskoristiti ubojstvo Charlieja Kirka." Povjerenik FCC-a Carr njegove je primjedbe nazvao "doista bolesnima" i najavio moguću istragu.
Suspenzija Kimmela događa se nedugo nakon što je CBS otkazao The Late Show With Stephen Colbert, što je bivši predsjednik Trump prokomentirao na društvenoj mreži Truth Social: "Apsolutno mi se sviđa što je Colbert dobio otkaz. Čujem da je Jimmy Kimmel sljedeći."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati