Gen Z-jevka na TikToku uči milenijalce kako da budu cool

TIKTOKERICA Janelle Fuhrare, pripadnica generacije Z, pokrenula je svojevrsni edukativni serijal za milenijalce - "Millennial Bootcamp" - u kojem s dozom humora, ali i brutalne iskrenosti objašnjava što sve mladi danas smatraju zastarjelim, neukusnim ili jednostavno cringe na društvenim mrežama.
U seriji kratkih videa koji su u kratkom roku postali viralni Janelle daje konkretne primjere što gen Z ne radi i što bi milenijalci, ako žele ostati relevantni u online svijetu, trebali prestati raditi odmah. Iako je serijal zamišljen polušaljivo, izazvao je itekako ozbiljne rasprave na društvenim mrežama - kako među milenijalcima, tako i među starijim pripadnicima generacije Z.
Prva lekcija: Krivi fontovi i pogrešan sleng "vrište milenijalac"
Janelle je prvu "lekciju" u svom bootcampu započela fontovima. Prema njoj, pojedini stilovi teksta na Instagramu dovoljno govore o tome kojoj generaciji pripadate. "Signature, Bubble, Squeeze i Meme - toliko ih mrzim, nema razloga zašto biste ih trebali koristiti", poručila je u viralnom videu.
Umjesto toga, preporučuje korištenje fontova Modern, Editor, Poster, Deco i Directional, dok su prema njoj najestetičniji Literature, Elegant, Strong, Typewriter i Classic.
Potom prelazi na sleng i tumači kako generacija Z koristi izraze poput slay ili ate u drugačijem, često sarkastičnom kontekstu. Primjerice, komentar "Bolestan/bolesna sam" više ne znači zabrinutost, nego čistu fascinaciju – kao kompliment. "Vaš prijatelj objavi sliku na Instagramu, vi komentirate: ‘Bolesna sam’ - to znači da izgleda nevjerojatno."
Druga lekcija: Što se ne radi na Instagramu
U drugom videu fokusira se na konkretna pravila ponašanja na Instagram pričama i objavama. Prvo - boomerang je mrtav. "Ne koristimo boomerange. Ne stavljamo glazbu na storije. Nitko ih ne sluša s uključenim zvukom, pa samo gubite vrijeme", tvrdi.
Ako ste na večeri s ekipom i želite to pokazati, Janelle savjetuje da fotkate hranu s dvostrukim zoomom, smanjite svjetlinu i u kutu označite prijatelje. Estetika je ključna.
Objašnjava i neke aktualne gen Z izraze. "'Kiki' je kad se družiš s ekipom, ogovaraš, sprdaš se - to je dobar provod. Koristiš ga ovako: ‘Imali smo dobar kiki sinoć.’" Također spominje izraz huz, koji u opuštenom tonu opisuje flert ili objave napravljene da se svide simpatiji: "Objavljujem thirst trap za huz."
Treća lekcija: "Tap in" je novi "like za tbh" i glazba na storiju je zastarjela
U najnovijoj epizodi svog bootcampa Janelle je još direktnija. "Ova će boljeti, ali poslušajte. ‘Tap in, pokaži svoj’ - to je novi ‘like za tbh’ s Facebooka. Ako to radite, to je energija koju šaljete." Jedina dopuštena verzija tog trenda je, kaže, "Tap in, pokaži svoje pse". Prozvala je i naviku otvaranja Instagram profila za pse: "To jednostavno više nije cool."
Još jedno pravilo odnosi se na video sadržaje: ili sve slike ili sve videi, ali ne miješajte. "Znam da je netko milenijalac kad vidim objavu koja kombinira slike i videoisječke - ne znam objasniti, ali jednostavno ne", poručila je.
Konačno, strogo je zabranila korištenje filtera sa "špicastim nosom, lažnim pjegicama i plavim očima". "To je samo veliko NE."
"Zapisujemo. I crvenimo se"
Reakcije na njene "bootcamp" videe bile su brojne - i raznolike. Neki su milenijalci priznali da su se prepoznali i odlučili poslušati savjete:
"Boomerang u 2025.? Dijabolično!", napisala je jedna korisnica, dok se druga našalila: "Fotkala sam večeru 2x zoomom i znala sam da pokazujem godine." Treći su komentirali: "Zapisujemo. Hvala. Nastavi, molimo te."
Neki su pak bili nešto defenzivniji, podsjećajući da gen Z često reciklira izraze i stilove koji su se prvi put pojavili kod milenijalaca - poput "kiki" koji potječe iz ballroom i LGBTQ+ kulture. "Ne izmišljate toplu vodu. Samo reciklirate naše," napisala je jedna starija korisnica.
No, mnogi su priznali da ih Janelle nasmijava i educira istovremeno. "Ovo je zapravo korisno. Hvala što si me spasila još jednog neugodnog pogleda mog 14-godišnjaka", napisala je jedna majka. A možda je najzreliji komentar došao od korisnika koji je rekao: "Hvala ti što svaki put podsjetiš - nije to tako ozbiljno."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati