Teslin Robotaxi se nije proslavio: Zabilježene i prve nesreće

ODMAH po lansiranju usluge zabilježene su i prve nesreće.
Prvog dana srpnja Tesla je lansirao svoju dugo očekivanu uslugu robotaksija u Austinu u Teksasu, pridruživši se konkurentima poput Wayma i Zooxa. Ono što se činilo kao još jedan veliki uspjeh Elona Muska u procesu uvođenja usluge na većini SAD-a, pokazalo se daleko problematičnijim, dijelom i neuspješnim projektom.
Nove informacije su otkrile da su modeli Y opremljeni FSD sustavom (Full Self-Driving) koji cirkuliraju ulicama Austina već bili uključeni u nekoliko nesreća.
Nedavni podaci otkriveni od strane Forbesa navode tri nesreće datirane na 1. srpnja. Iako se prvotno pretpostavljalo da su se sve dogodile tog dana, sada izgleda da su incidenti nastupili u različitim trenucima tijekom istog mjeseca. Mnogi detalji su izostavljeni od strane Tesle iz razloga zaštite vlasničkih informacija, ali neki osnovni podaci su objavljeni.
Rani zabilježeni sudari
Prva nesreća zabilježena je u 3:45 ujutro na neodređeni datum u srpnju. Opis Tesle kaže da je Model Y "bio zaustavljen (išao je ravno) i oštećen straga-desno od SUV-a sprijeda-desno. Pozvana je policija".
Drugi sudar zabilježen je u 12:20 popodne, a opis kaže: "Tesla je udario stacionarni objekt prednjom desnom stranom pri brzini od 13 km/h. Lakše ozljede, nema bolnice. Pozvana policija. Tesla je odvezen". Ovo je ujedno najozbiljniji sudar, a kako Forbes naglašava, i jedan takav je zabrinjavajući u tako malom testnom periodu.
U trećoj nesreći, koja se dogodila u 15:15, "stražnja desna strana Tesle dotaknula je prednju desnu stranu SUV-a dok je Tesla skretao desno, pri brzini od 3 km/h. Nema policije".
Prepreke robotaksiju
Vjeruje se da se bar još jedna nesreća dogodila u srpnju, ali nije prijavljena. Forbes navodi da su snimke pokazale kako je jedan od kotača robotaksija udario prednju bočnu stranu parkiranog automobila na parkiralištu. Nije jasno zašto ta nesreća nije navedena, ali moglo je biti zato što se dogodila na privatnoj nekretnini ili jer je šteta bila minimalna.
Nije jasno koliko su automobili koji se koriste u Teslinoj usluzi robotaksija u Austinu prevalili, ali krajem srpnja Elon Musk je rekao da su zabilježili oko 7.000 milja (oko 11.200 km) testiranja. Za usporedbu, Teslina konkurencija Waymo imala je autonomna vozila koja su pokrila više od 96 milijuna milja (preko 154 milijuna km) otkad su uvedena prije nekoliko godina.
ArsTechnica izvještava da je u prvih 50 milijuna milja (80 milijuna km) Waymo zabilježio 60 ozbiljnih nesreća koje su ili aktivirale zračne jastuke ili uzrokovale ozljede. Rezultati Tesle u Austinu, iako još u ranoj fazi, jasno ukazuju kako je Tesla u ranoj fazi učenja.
Podsjetimo, Elon Musk je svojedobno, negdje 2016. godine, tvrdio da Teslin automobil može autonomno voziti od jedne obale SAD-a do druge. Dva influencera i Teslina obožavatelja pokušala su potvrditi tu tvrdnju, ali su uspjeli razbiti auto naletom na prepreku nakon manje od 100 prijeđenih kilometara ili 2,5 posto putovanja.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati