Stručnjaci su zabrinuti: Vozilo ove veličine i snage bit će smrtonosno
TESLIN CYBERTRUCK, najočekivaniji model ovog velikog proizvođača električnih vozila u posljednjih nekoliko godina, suočit će se s izazovima da bude homologiran u Europi, rekli su stručnjaci.
Kultni pickup, koji je Tesla lansirao u Sjevernoj Americi po početnoj cijeni od oko 61.000 dolara, trebao bi zadovoljiti propise EU o sigurnosti pješaka i kompatibilnosti punjenja, kao i ograničenja vozačke dozvole zbog težine nekih verzija.
Kritičari su ukazali na Cybertruckov dizajn oštrih rubova kao posebnu opasnost.
"Nadamo se da Tesla neće dovesti ovo vozilo u Europu. Vozilo ove veličine, snage i ogromne težine bit će smrtonosno za pješake i bicikliste u sudaru", izjavilo je neprofitno Europsko vijeće za sigurnost prometa sa sjedištem u Bruxellesu za Reuters, a prenio je portal europskog udruženja za automobilsku logistiku.
Najveći je problem zaštita pješaka
Tesla nije otkrila planira li prodavati Cybertruck u Europi, a nisu niti odgovorili na zahtjev za komentar. Elon Musk, izvršni direktor Tesle, već je prije rekao da bi Cybertruck bio manje opasan za pješake od ostalih kamiona.
Pedro Pacheco, analitičar Gartnera u Njemačkoj, rekao je da su europski propisi koji osiguravaju zaštitu glava i nogu pješaka u slučaju sudara stroži od onih u SAD-u.
"Postoje mnogi aspekti regulative koje treba napraviti u smislu zaštite pješaka na testu sudara", rekao je Pacheco za Automotive News Europe. "Puno je napisano da Cybertruck ne može biti u skladu s propisima o zaštiti pješaka."
Pacheco je kazao da je Cybertruckova površina od nehrđajućeg čelika čvršća od konvencionalnih ploča karoserije od čeličnog lima i da se ne deformira na isti način. "Ako netko udari glavom ili gornjim dijelom torza o ploču s tim čelikom, ona se apsolutno neće saviti kao normalni čelik", rekao je.
Rekao je da bi Tesla mogao poduzeti korake za ublažavanje opasnosti, primjerice ugradnjom sklopive haube koja bi se podizala kako bi se omogućila bolja deformacija te ploče karoserije.
"Također bi mogli zamijeniti prednje ploče umjesto korištenja nehrđajućeg čelika - mogu koristiti normalni čelik jer oni nisu strukturni elementi", rekao je. "Tehnički gledano, postoji način da se to učini ako Tesla tako želi, ali sve su to nagađanja dok ne napravite stvarni test."
Trebat će modificirati priključak
Drugi problem je kompatibilnost kabela za punjenje. Teslini Cybertruckovi proizvedeni u SAD-u rade s kompanijskim NAC standardom punjenja, a on je nekompatibilan s europskom CCS mrežom. Tako će Tesla morati modificirati priključak za punjenje kako bi zadovoljili standarde EU.
Težina Cybertrucka – a verzija s dvostrukim motorom i pogonom na četiri kotača je preko 3.5 tona – mogla bi značiti da će vlasnici trebati specijaliziranu dozvolu. Pacheco je rekao da bi Tesla mogao jednostavno prodavati lakše verzije Cybertrucka, ali bi to moglo ograničiti privlačnost kamioneta.
Na kraju, čak i ako Cybertruck uspije zadovoljiti propise EU u tim područjima - kao i druga pravila o osvjetljenju i udaljenosti kočenja, na primjer - tržište za kamion dugačak gotovo šest metara vjerojatno će biti ograničeno, rekao je Pacheco.
"Postoji velika razlika u veličini vaše prosječne ulice ili parkirnog mjesta u SAD-u u usporedbi s Europom", rekao je. "Teško je voziti vozilo ove veličine u Europi pa je tržište vrlo malo."
Malen, ali rastući broj pickupova pune veličine iz Stellantisa (Ram), Forda i General Motorsa (Chevrolet/GMC) izvozi se u Europu svake godine kroz propise o odobrenju pojedinačnih vozila (IVA), ali europsko tržište pickupova usmjereno je na modele kao što su Toyota Hilux ili Ford Ranger koji se u SAD-u smatraju srednjom veličinom.
Kritičari su pozvali EU da ukine IVA izuzeće, rekavši da veliki kamioneti pretjerano zagađuju, ugrožavaju druge vozače i predstavljaju opasnost za pješake.
Tesla je prvi put pokazao Cybertruck 2019., a Musk je hvalio njegov nekonvencionalni dizajn i tvrdio da je "otporan na metke". Nakon više odgoda, serijska proizvodnja započela je do studenog 2023.
Cybertruck se prodaje za 60.990 dolara za verziju s osnovnim pogonom na stražnje kotače - veliko povećanje cijene u odnosu na izvorni plan. Isporuke za taj model počet će 2025.
Cybertruck s dva motora i pogonom na sve kotače počinje od 79.990 USD s procijenjenim dometom od 340 milja, 600 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 4.1 sekundu. Isporuke te verzije počet će ove godine.
Cyberbeast vrhunske opreme počinje s 99.990 dolara, s 320 milja procijenjenog dometa, 845 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 2.6 sekundi. Isporuke Cyberbeasta počinju sljedeće godine, izvijestili su iz Tesle.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati