Stiže 'baby' Defender. Land Rover priprema manji, električni SUV za 2027.

LAND ROVER se priprema za lansiranje dugo najavljivanog i vrlo iščekivanog manjeg, početnog modela Defendera, koji će biti ključni novitet u njihovoj ponudi električnih automobila. Iako se o robusnom kompaktnom 4x4 modelu priča već nekoliko godina, do sada se nije službeno pojavio u prezentacijama plana proizvoda tvrtke JLR.
Potvrda s testiranja
Britanski Autocar piše kako je izvjestan dolazak novog malog terenca koji potpisuje Land Rover. Već je viđen kamuflirani model na testiranju, potvrđujući da je razvoj u punom jeku. Prema prvim procjenama, novi bi se model u prodajnim salonima mogao naći već 2027. godine. Vizualno će biti usko povezan sa svojim većim i poznatijim imenjakom, zadržavajući robusne i uglate proporcije, ali će biti osjetno manji, niži i manje fokusiran na ekstremne terenske performanse.
Ime i pozicija u ponudi
Iako JLR još nije službeno komentirao novi model, naziv 'Defender Sport' nakratko se pojavio na web stranici Land Rovera, vidljiv samo putem tražilice. Sufiks 'Sport' ranije se koristio za označavanje cestovno orijentiranih verzija, poput Discovery Sporta i Range Rover Sporta. Druga mogućnost je da se novi model razlikuje brojčanom oznakom, poput '80', čime bi se pozicionirao ispod postojećih izvedbi 90, 110 i 130.
Nasljednik Discovery Sporta ili Freelandera?
Dolazak malog Defendera otvara pitanja o budućnosti modela Discovery Sport, koji bi mogao biti zamijenjen s obzirom na preklapanje pozicija. Discovery Sport, koji se sada prodaje isključivo kao plug-in hibrid, najstariji je model u JLR-ovoj ponudi. Njegova prodaja je pala nakon pandemije, a druga generacija još nije potvrđena. Svojim robusnim proporcijama i terenskim pedigreom, manji Defender mogao bi se pozicionirati i kao duhovni nasljednik popularnog Freelandera 2.
Potencijal za masovnu prodaju
Originalni Defender postao je globalni hit s više od 114.000 prodanih primjeraka u 2024. godini. Primjena slavnog imena na novi, početni model omogućila bi JLR-u da privuče znatno širu skupinu kupaca. Uz osjetno nižu cijenu, ali slične atribute i jasnu obiteljsku vezu, 'baby' Defender ima potencijal da brzo postane jedan od najprodavanijih modela tvrtke na globalnoj razini.
Platforma i pogon
Novi model bit će tehnološki blizanac sljedećoj generaciji Range Rover Evoquea i Velara, a sva tri će koristiti novu JLR-ovu EMA platformu. Proizvodit će se u tvornici Halewood na Merseysideu, koja prolazi kroz nadogradnju vrijednu 500 milijuna funti za proizvodnju električnih vozila. Iako je 800V platforma primarno fokusirana na električni pogon, JLR je najavio da će zbog potražnje pojačati proizvodnju plug-in hibrida, što znači da bi i modeli na EMA platformi mogli dobiti motore s unutarnjim izgaranjem.
Dimenzije i konkurenti
Mali Defender bit će znatno kompaktniji od svog većeg brata. Očekuje se da će biti dugačak oko 4,6 metara, širok 2 metra i visok manje od 1,8 metara. Time bi se po dimenzijama smjestio uz bok modelima poput Dacije Bigster i Škode Kodiaq, a konkurirao bi i nadolazećem Mercedes-Benzovom 'Mini G' modelu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati