Tvrtka Sportkart, koja u zakupu već godinama drži trenutno jedinu karting stazu u Zagrebu, Karting Arenu, sutra mora iseliti iz paviljona 35 u Zagrebačkom velesajmu, nakon sada već višegodišnjeg natezanja sa zagrebačkom podružnicom.
Iako sudski epilog sukoba oko natječaja i dodjele prostora još nije stigao, Sportkartu je u rujnu stigla obavijest o trećem pokušaju deložacije iz paviljona – jer je prostor već dodijeljen drugoj tvrtki.
Na dan kada smo snimali reportažu s vlasnicima, Karting Arena u Zagrebu, proslavila je 14 godina postojanja. No sada ih dijeli samo jedan dan od zatvaranja.
"Mi smo duboko uvjereni da je to nepravedno, niz procesa smo pokrenuli pred sudovima i ovim putem postavljamo pitanje: za koje i čije interese se to radi prije pravorijeka sudskih procesa?", nije jasno vlasnicima Mitji Šafaru i Zvonku Zemljiću, s kojima je Index razgovarao uoči deložacije.
Naime, vlasnici su prvi ugovor o zakupu potpisali još 2013. godine, prema kojem su imali pravo na pet godina zakupa paviljona. Ako ispune sve obveze prema Velesajmu, imaju pravo na još pet godina zakupa, što su i potpisali 2018. godine.
Iako je i u tom novom ugovoru jasno bilo naznačeno da se radi o novih pet plus pet godina na koje Sportkart ima pravo zakupa, s istim uvjetima, Velesajam je 2023. godine odlučio pokrenuti nove natječaje za taj paviljon, pozivajući se na izmjene Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnih prostora koje su stupile na snagu iste godine kada je potpisan i ugovor sa Sportkartom, a prema kojima je provođenje natječaja obvezno.
Pet krugova natječaja objavljeno je bez da je pristigla ijedna ponuda. Tek na šestom natječaju stigle su dvije – jedna od Sportkarta, a druga od tvrtke Spectre Grupe International, koja u paviljonu 35 želi otvoriti padel centar, te je za to bila spremna ponuditi dva eura po kvadratu više.
"Sportkart je propustio sudjelovati na prvih pet natječaja. Na šesti natječaj pristigle su dvije ponude, jedna od Sportkarta na iznos 3,09 eura/m², a druga od Spectre Grupe International na 5,01 eura/m². Sukladno Zakonu o zakupu, odabran je najpovoljniji ponuđač", objašnjavaju iz Zagrebačkog velesajma.
Iz Sportkarta su za Index objasnili kako se na ranije natječaje nisu javljali jer su smatrali da se ugovor iz 2018. mora poštovati. Nakon što su se javili na šesti natječaj, pod pritiskom okolnosti, i vidjeli da su na njemu izgubili, odlučili su tužiti Velesajam.
Iako je ustavna tužba koju je pokrenuo Sportkart odbačena, i dalje se čeka odluka Visokog trgovačkog suda koji bi 11. studenoga trebao odlučiti je li natječaj bio proveden u skladu sa zakonom. Bez obzira na to što presuda još nije stigla, Velesajam je već dvaput pokušao provesti deložaciju Karting Arene, a sutra bi trebala biti provedena po treći put.
"Zagrebački velesajam kao ovrhovoditelj gura iseljenje prije nego što sudovi kažu konačno svoju riječ. Što će se dogoditi ako sud na kraju odluči da smo bili u pravu? Onda će izbacivati novog zakupoprimca i plaćati nastalu štetu nama?", ljute se vlasnici.
"Gradonačelnik je izjavio prije nekoliko mjeseci da će pričekati sudove. Zašto onda sada ne želi dopustiti da se pričekaju sudovi? Dopušta se jednoj sastavnici Grada Zagreba da na prljav način izbacuje ovakvu destinaciju", kažu, smatrajući da je vrijeme da se u spor uključi i Tomašević.
🏁 SPASIMO KARTING ARENU ZAGREB! 🏁 ⚠️ Zagrebu prijeti gašenje JEDINE karting staze i sportske destinacije koja već 15...
Objavljuje Karting Arena Zagreb u Srijeda, 12. ožujka 2025.
Što se tiče tvrtke Spectre Grupa International, koja je ostvarila pravo na zakup paviljona, ona je osnovana u rujnu prošle godine, tri mjeseca prije nego što je za paviljon bio objavljen šesti natječaj. Direktora Gorana Vujakliju pokušali smo kontaktirati telefonski, no do objave ovog teksta nije nam uzvratio poziv.
"Njihova ponuda trebala se odbaciti jer joj nedostaje dokumentacija. Iz Velesajma su objasnili da dokumentacija nije toliko bitna", tvrde vlasnici Karting Arene.
O cijelom smo pitanju kontaktirali i pravnog stručnjaka, odvjetnika Zorana Misbrenera iz Odvjetničkog ureda Misbrener, koji se bavi pitanjima obveznih i ugovornih prava. Prema njegovom objašnjenju za Index, ako je sporni ugovor Velesajma i tvrtke Sportkart o zakupu bio sklopljen prije nego što su stupile na snagu izmjene Zakona o zakupu, tada bi Velesajam bio obvezan pridržavati se prava da se Sportkartu po isteku prvih pet godina ponudi sklapanje novog ugovora na daljnjih pet godina.
S obzirom na to da su zakonske izmjene stupile na snagu 11. prosinca, a Sportkart i Velesajam ugovor su potpisali tri mjeseca ranije, 24. rujna, jasno je i jesu li natječaji uopće trebali biti provedeni.
"U toj situaciji Karting Arena je trebala pobijati provedene natječaje, odnosno koristiti sva pravna sredstva radi zaštite vlastitih interesa", objašnjava odvjetnik Misbrener.
"Mi smo investirali u dobroj vjeri u ovaj prostor. Osim financijskih sredstava, dali smo dušu i srce, kao i roditelji djece koja ovdje treniraju", objašnjavaju iz Sportkarta, očajni zbog situacije, jer je na kocki i 55 radnih mjesta. "Mi ne tražimo ništa što nije praksa, tražimo samo poštivanje ugovora."
Ako Visoki trgovački sud u konačnici presudi u korist Sportkarta, pitali smo Velesajam je li spreman podmiriti troškove deložacije i čišćenja paviljona 35. Iako nam konkretan odgovor na to pitanje nije stigao, iz Velesajma su sigurni da su postupali po zakonu.
"Sportkart je pokrenuo cijeli niz sudskih postupaka protiv Zagrebačkog velesajma. Posljednje medijsko istupanje Sportkarta odnosilo se na najavu podnošenja ustavne tužbe, međutim, Ustavni sud Republike Hrvatske odbio je tužbu, čime je potvrđena zakonitost dosadašnjeg postupanja Zagrebačkog velesajma", objašnjavaju.
No, iza Sportkarta stoji i 25.000 potpisa građana u peticiji pokrenutoj za spas Karting Arene.
"Mi smo u ovu priču ušli pod sasvim drugačijim uvjetima, investirali smo u dobroj vjeri. Da su od početka bili komunicirani ovi uvjeti, nikada nam ne bi palo na pamet ući u taj rizik", zaključuju iz Sportkarta.