RODITELJI imaju dalekosežan utjecaj na djetetov uspjeh u školi, često veći od učiteljeva. Pozitivan roditeljski pristup koji uključuje komunikaciju, povjerenje, empatiju i prisutnost temelj je djetetova zdravog razvoja i emocionalne stabilnosti.
Djeca iz takvih domova imaju bolje akademske rezultate, manje problema u ponašanju i razvijeniju emocionalnu inteligenciju, potvrđuju i istraživanja iz časopisa Journal of Marriage and Family. S portala YourTango izdvojili su jedanaest načina na koje učitelji odmah prepoznaju da je dijete odgojeno s pažnjom i kvalitetnim vrijednostima.
Djeca koja se ne boje priznati da su zaboravila zadatak ili nešto prolila najčešće dolaze iz okruženja u kojem pogreške nisu kažnjavane već se koriste kao prilike za učenje. Ona znaju da pogreške ne znače neuspjeh nego su put prema rastu i razvoju.
Jednostavne geste poput "molim" i "hvala" pokazuju da je dijete naučilo poštovati druge bez obzira na okolnosti. Učitelji prepoznaju da iza takvog ponašanja stoji roditeljski trud u usvajanju osnovnih vrijednosti.
Djeca s jakim emocionalnim temeljima često pokazuju empatiju i suosjećanje prema drugima. Učitelji primjećuju njihovu spremnost da utješe ili pomognu prijatelju koji je u nevolji, što je znak sigurnosti i emocionalne stabilnosti.
Kad dijete pokazuje ponos zbog uloženog truda, bez potrebe za vanjskim priznanjem, jasno je da je kod kuće naučilo kako cijeniti vlastiti napredak i vjerovati u sebe.
Djeca koja imaju zdravo samopouzdanje nemaju potrebu hvaliti se pred drugima. Ona ne traže pažnju jer su kod kuće dobila dovoljno potvrde i naučila da prava vrijednost dolazi iznutra.
Roditelji koji dopuštaju djetetu da izrazi emocije, a ne da ih potiskuje, odgajaju emocionalno pismenu djecu. Ona se znaju nositi s frustracijom i promjenama bez burnih ispada.
Kad dijete ne upada u riječ nego pažljivo sluša, to je često rezultat obiteljske dinamike u kojoj se njeguje otvorena i smirena komunikacija. Takva djeca znaju kako izraziti sebe, ali i dati prostor drugima.
Djeca koja prihvaćaju razlike u mišljenju, kulturi i izgledu imaju otvoren pogled na svijet. Takav stav potječe iz kućnog odgoja koji naglašava poštovanje, znatiželju i otvorenost.
Integritet se gradi kod kuće. Djeca koja razumiju što je ispravno, čak i bez nadzora, pokazuju da su usvojila jasne moralne vrijednosti koje primjenjuju i u školi.
Strpljenje je vještina koja se razvija u okruženju koje ne pruža sve odmah. Djeca koja mogu čekati svoj red, ustrajati u zadacima i pomoći vršnjaku pokazuju emocionalnu zrelost i smirenost.
Djeca koja postavljaju pitanja, žele naučiti više i ne boje se pogriješiti najčešće dolaze iz kućnog okruženja koje potiče istraživanje i pruža podršku bez osuđivanja.