Nakon što su je proglasili znakom da je došao kraj woke kulturi, reklama sa Sydney Sweeney sad se ponovo našla u fokusu jer je neki nazivaju "uznemirujućom" i "rasno neosjetljivom". Sweeney je zaštitno lice kampanje za American Eagle, za jesensku kolekciju traperica 2025., a prema izjavama brenda, cilj im je bio "još više učvrstiti poziciju brenda broj 1 među gen Z-jevcima".
No, sad su se i brend i Sweeney našli usred kontroverze - ne zbog samih traperica već zato što, kako kritičari tvrde, kampanja slavi činjenicu da je zvijezda Euphorije bijela, prenosi Unilad.
U videu se Sweeney pojavljuje odjevena u kompletno traper izdanje dok lijepi plakat s natpisom: "Sydney Sweeney has great genes" ("Sydney Sweeney ima dobre gene"). Riječ "genes" (geni) je zatim prekrižena i zamijenjena riječju "jeans" (traperice).
Deseci korisnika društvenih mreža izrazili su bijes, tvrdeći da igra riječima asocira na ideologiju bjelačke nadmoći. "Ovo se događa kad u prostoriji nema nijedne obojene osobe. Pogotovo u ovim vremenima", stoji u jednom komentaru na Instagramu. "Toliko su bili zadubljeni u ‘pametnu’ igru riječima da su propustili ono što je svima koji nisu bijeli očigledno." Druga je osoba komentirala: "Podsjeća na Njemačku 1930-ih", dok se treća našalila: "Eujeanika" (igra riječi s "eugenika").
Eugenika je kontroverzna ideja koja zagovara selektivno razmnožavanje kako bi se "poboljšao" genetski sastav ljudske populacije. Utemeljena u 19. stoljeću, eugenika je tvrdila da bi ljudi s "dobrim genima" trebali imati više djece, dok bi onima s "nepoželjnim osobinama" to trebalo biti onemogućeno.
Ova praksa bila je široko prihvaćena u mnogim zapadnim zemljama, a uključivala je prisilne sterilizacije i zabrane brakova, često usmjerene prema siromašnima, osobama s invaliditetom i etničkim manjinama. Vrhunac zloporabe eugenike dogodio se u nacističkoj Njemačkoj, gdje je korištena kao temelj za rasne zakone i Holokaust.
Prema izvještaju portala Salon, fraza "great genes" (odlični geni) povijesno se koristila za slavljenje bjelačke ljepote, vitkosti i poželjnosti, što ovu kampanju čini neosjetljivom na kontekst.
Sličan slučaj dogodio se 2020., kada je tadašnji predsjednik Donald Trump rekao pretežno bijeloj publici u Minnesoti: "Imate dobre gene, znate to, zar ne? Puno toga je u genima." Lokalna židovska zajednica tada je njegove komentare nazvala "odjekom nacističke ideologije".
Mnogi sada povlače paralelu između te Trumpove izjave i reklame American Eaglea, ističući kako reklama uzdiže bijelu, plavooku i plavokosu ženu zbog "dobrih gena".
Jedan korisnik je napisao: "To što ljudi ne vide eugeničku ideologiju u reklami za traperice Sydney Sweeney je zastrašujuće - hitno trebate uključiti mozak." Drugi je dodao: "Ova American Eagle reklama sa Sydney Sweeney je zbilja uznemirujuća."
Marketinška stručnjakinja koja na TikToku objavljuje pod korisničkim imenom @vital_media_marketing također je kritizirala reklamu, tvrdeći da se njome naglašavaju Sydneyjini geni.
Angie (autorica videa) kaže: "Hvaliti Sydney Sweeney zbog ‘dobrih gena’, s obzirom na njezinu bijelu kožu, plavu kosu i plave oči, jedan je od najočitijih rasnih signala koje smo nedavno vidjeli."
Unatoč velikoj količini kritika dio publike brani reklamu i glumicu. Netko je na Twitteru napisao: "Ako stvarno mislite da je igra riječi u reklami za traperice nacistički signal, ozbiljno trebate odmor od interneta."
Drugi su istaknuli da bi reklama bila primjerenija da je uključila više osoba različitih nacionalnosti i boja kože, sve s istim sloganom.
Jennifer Foyle, predsjednica i kreativna direktorica American Eaglea, rekla je:
"Sydney Sweeney donosi privlačnost, a mi savršenu garderobu za kombinaciju ležernosti, stava i malo nestašluka." Sweeney je u sklopu kampanje izjavila: "U American Eagleu ima nečeg tako ležernog - savršena je ravnoteža između sređenog izgleda i osjećaja da si svoj."