U automobilskoj industriji, gdje financijski analitičari i proračunske tablice često imaju zadnju riječ, Hyundai je napravio nešto gotovo nezamislivo. Svojim su inženjerima zaduženima za razvoj sportske N izvedbe modela Ioniq 6 dali potpuno odriješene ruke i jednostavnu uputu: "Samo ga napravite." I to unatoč svim pokazateljima koji govore da će se ovaj automobil teško prodavati.
>> FOTO Ovo je Hyundai Ioniq 6 N, električna limuzina sa 641 KS
Ovaj potez, rijedak poput zadovoljnog vlasnika Fiskera Oceana, dolazi u trenutku kada je i standardni Ioniq 6 električna limuzina s relativno skromnim prodajnim rezultatima. Očekuje se da će njegova sportska N verzija pronaći put do još manjeg broja kupaca, piše insideEVs.
Da se radi o svjesnoj odluci potvrdio je i Manfred Harrer, šef Hyundaijevog odjela za razvoj performansi i bivši Porscheov inženjer. U razgovoru za australski portal Drive.com.au, Harrer je priznao da je tvrtka svjesna prodajnih ograničenja.
"Riječ je o malim serijama. Svjesni smo da smo dosegnuli granicu cjenovne pristupačnosti za našu bazu kupaca i da se obožavatelji suočavaju sa stvarnošću. To znamo", izjavio je. "U pravilu, sve kreće od poslovnog plana, analize investicije, troškova materijala i planiranog volumena proizvodnje", objasnio je Harrer. "U autoindustriji ste vrlo često ograničeni time. Ali ovdje je poruka bila jasna: ako imate ideje kako poboljšati auto, učiniti ga bržim, boljim i lakšim za vožnju - učinite to."
Koliko je to odstupanje od norme, najbolje pokazuju brojke. U prvoj polovici ove godine, Hyundai je u SAD-u prodao tek oko 6300 primjeraka standardnog Ioniqa 6. Usporedbe radi, popularniji crossover Ioniq 5 u istom je razdoblju prodan u 19.000 primjeraka, gotovo tri puta više.
Unatoč svemu, Hyundai je odlučio ignorirati signale s tržišta i napraviti ono što su proizvođači automobila nekoć stalno radili: stvoriti istinski vozački automobil bez brige o tome što će reći računovođe. Harrer objašnjava da se ekonomija iza Ioniqa 6 N protivi klasičnoj poslovnoj logici.
"Budući da je volumen proizvodnje malen, a mi radimo toliko puno promjena, to sa sobom nosi određene troškove. Da bi se opravdali troškovi razvoja i inženjerski napor, svrha mora biti drugačija. Riječ je o takozvanom 'halo' modelu; on pomaže brendu i pokazuje naše sposobnosti. To je njegov pravi smisao", zaključio je.
Danas je takav pristup prava rijetkost, stoga je pohvalno vidjeti da Hyundai slijedi tradiciju koja je proslavila legendarne odjele poput BMW-ovog M i Mercedes-Benzovog AMG-a - učiniti sve što je potrebno kako bi izvanredan automobil stigao na tržište.
Naravno, ovakav potez nosi rizike, no za globalnog diva poput Hyundai Motor Grupe, financijski gubitak na jednom performansnom električnom vozilu vjerojatno neće uzrokovati veće potrese.
Ispod aerodinamične karoserije, Ioniq 6 N krije isti pogonski sklop s dva motora i 641 konjskom snagom koji pokreće i Ioniq 5 N. Međutim, zahvaljujući boljem otporu zraka, ova sportska limuzina uspijeva biti još brža od svog crossover brata.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje svega 3,2 sekunde, dok je najveća brzina elektronički ograničena na 257 km/h. Ioniq 6 N nudi i poseban način rada za driftiranje koristeći samo stražnji motor te sustav virtualnih izmjena brzina koji vjerno simulira osjećaj vožnje s 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spregom.