Čini se da je Cybertruck gotov

Foto: EPA

Tesla Cybertruck, nekoć predstavljen kao budućnost električnih vozila, danas sve više izgleda kao komercijalni promašaj.

U drugom tromjesečju 2025. Tesla je prodala samo 4.306 Cybertruckova – čak 50.8 posto manje u odnosu na 8.755 jedinica isporučenih u istom razdoblju prošle godine, prema novim podacima koje je objavio Kelley Blue Book. Ovaj pad upućuje na to da je najhvaljeniji američki kamion možda već ostao bez daha.

Trebao je biti hit, ispao tek nišna atrakcija

Kad je Cybertruck prvi put predstavljen u studenom 2019., Elon Musk ga je opisao kao „bolji kamion od F-150, brži od Porschea 911“.

Njegov futuristički dizajn od nehrđajućeg čelika i oštri kutovi odmah su postali viralni, ali i izazvali podijeljene reakcije. Gotovo šest godina kasnije, čini se da su neobičan izgled, nespretne dimenzije, visoka cijena i kašnjenje u isporuci pretvorili Cybertruck u nišnu atrakciju, a ne tržišni hit.

Službeno je lansiran u studenom 2023., godinama iza planiranog roka, s osnovnim modelima od 72.235 eura, dok su naprednije varijante premašivale 100.000 eura. Rane recenzije upozoravale su na softverske greške, lošu završnu obradu i razočaravajući domet s obzirom na veličinu vozila.

Sada i brojke potvrđuju ono na što su kritičari i bivši obožavatelji upozoravali: Cybertruck ne nalazi put do kupaca.

Nezgodan trenutak za Teslu

Ne trpi samo Tesla. Fordov F-150 Lightning, još jedan ključni električni pickup, također je imao slab kvartal – prodaja mu je pala za 26.1 posto, na 5.842 jedinice, u odnosu na 7.902 iz drugog tromjesečja 2024. Pad sugerira da entuzijazam za velike, skupe električne kamione naglo opada.

Za razliku od njih, Chevroletov Silverado EV, koji se oslanja na klasičniji dizajn i umjereniju cjenovnu strategiju, počinje dobivati na popularnosti. GM je u tom razdoblju prodao 3.056 primjeraka, što je rast od 39.2 posto u odnosu na prošlu godinu. Iako to još uvijek zaostaje za Teslom i Fordom po ukupnim brojkama, rast pokazuje da potražnja postoji – samo možda ne za eksperimentalne luksuzne kamione.

Za Teslu je pad prodaje Cybertrucka došao u nezgodnom trenutku. Ukupna prodaja električnih vozila te tvrtke u SAD-u pala je 12.6 posto u drugom tromjesečju, u sklopu šireg usporavanja u industriji. Dok su Model 3 i dalje bilježio rast, a Model Y ostao najprodavaniji električni automobil, Cybertruck već izgleda kao najslabija karika u Teslinoj ponudi.

Cybertruck je trebao biti kulturni fenomen – proizvod koji ruši pravila i redefinira što jedan kamion može biti. Umjesto toga, brzo postaje primjer pretjeranih obećanja i razočaravajuće realizacije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.