Njemačke autoceste bez stalnog ograničenja brzine često se doživljavaju kao prometnice na kojima vozači bez ograničenja razvijaju ekstremne brzine. Međutim, podaci koje je objavio Institut njemačkog gospodarstva (IW) iz Kölna ukazuju na sasvim drugačiju realnost. Prema njihovoj studiji, prosječna brzina osobnih automobila na tim dionicama iznosi 113.5 km/h, piše Hak Revija.
Podaci su prikupljeni pomoću automatskih mjernih uređaja postavljenih u saveznim autocestama Sjeverne Rajne-Vestfalije tijekom četiri ljetna mjeseca 2024. godine. Analizirano je gotovo 1.9 milijardi prolazaka osobnih automobila, pri čemu je utvrđeno da se 83% vozila kretalo brzinom manjom od 130 km/h, dok je dodatnih 10% vozilo između 130 i 140 km/h. Tek oko 1% vozila prelazilo je brzinu od 160 km/h.
Istraživanje je također pokazalo da se promet tijekom vikenda odvijao tek neznatno brže nego radnim danima. Čak i u uvjetima dobre vidljivosti i povoljnih vremenskih prilika, većina vozača putovala je brzinom između 100 i 130 km/h, pri čemu mnogi koriste tempomat.
Transportni ekonomist IW-a Thomas Puls istaknuo je kako su rasprave o uvođenju jedinstvenog ograničenja brzine često prenaglašene te da bi političari trebali prioritetno rješavati infrastrukturne izazove u prometnom sektoru.
Usporedba s prethodnim sličnim studijama pokazuje blago smanjenje prosječne brzine. Tako su 2021. godine automobili na istim dionicama vozili prosječno 116.5 km/h, dok je 2022. godine prosjek iznosio 115.2 km/h. Kao jedan od mogućih razloga ovog trenda navodi se povećanje cijena goriva.
Ovi podaci otvaraju daljnju raspravu o mogućem uvođenju općeg ograničenja brzine. Smanjenje razlika u brzinama između različitih vozila moglo bi pridonijeti boljoj protočnosti prometa te smanjenju potrošnje energije uzrokovane čestim kočenjem i ponovnim ubrzavanjem.