"Kralj brda" bio je Hitlerov miljenik. Uz pomoć nacista postao je trkaća legenda

Hans Stuck, rođen 27. prosinca 1900. u Varšavi, bio je istaknuti njemački vozač automobilskih utrka, poznat po uspjesima u brdskim utrkama, zbog čega je stekao nadimak Kralj brda (Bergkönig). Njegova karijera obilježena je bliskim vezama s nacističkim režimom i osobno s Adolfom Hitlerom.

Stuck je 1922. godine započeo karijeru u automobilizmu sudjelovanjem u brdskim utrkama, gdje je brzo pokazao izniman talent. Njegova vještina u vožnji po planinskim cestama dovela ga je do suradnje s proizvođačima poput Austro-Daimlera i kasnije Auto Uniona. Godine 1927. postao je tvornički vozač za Austro-Daimler, a 1930. osvojio je Europsko prvenstvo u brdskim utrkama.

Hitlerov miljenik

Njegova veza s Adolfom Hitlerom započela je 1925. godine, kada je zajednički prijatelj doveo Hitlera na Stuckovu farmu u blizini Freiburga na lovački izlet. Tijekom tog dana, Stuck i Hitler su se zbližili, a Hitler je ostao impresioniran Stuckovim pričama o utrkama i njegovim postignućima. 

Nakon što je Hitler preuzeo vlast 1933. godine, Stuck se suočio s problemom nedostatka njemačkog trkaćeg automobila, s obzirom na to da su se Austro-Daimler i Mercedes-Benz povukli iz natjecanja. 

Obratio se Hitleru za pomoć, što je dovelo do sastanka s Ferdinandom Porscheom i barunom Klausom von Oertzenom iz Auto Uniona. Tijekom tog sastanka Hitler je pristao na državnu potporu njemačkom automobilizmu, s time da se sredstva podijele između Auto Uniona i Mercedesa. Ovaj dogovor postavio je temelje za nastanak poznatih Srebrnih strijela. 

Stuckova bliskost s Hitlerom također mu je pomogla u osobnom životu. Njegova druga supruga, Paula von Reznicek, imala je židovske pretke, što je u to vrijeme moglo predstavljati ozbiljan problem. Međutim, Stuckova osobna veza s Hitlerom zaštitila ga je od ozbiljnih posljedica. 

Niz uspjeha

Tijekom 1930-ih Stuck je nastavio postizati značajne uspjehe za Auto Union, uključujući pobjede na Velikim nagradama Njemačke, Švicarske i Čehoslovačke 1934. godine, kao i osvajanje Europskog prvenstva u brdskim utrkama. Njegova karijera bila je usko povezana s promocijom njemačke tehničke izvrsnosti, što je bilo u skladu s propagandnim ciljevima nacističkog režima.

Nakon Drugog svjetskog rata, Stuck je nastavio karijeru u automobilizmu, stekavši austrijsko državljanstvo kako bi zaobišao zabranu natjecanja za njemačke vozače. Unatoč kontroverzama vezanim uz njegove veze s nacističkim režimom, ostao je cijenjen zbog svojih vozačkih vještina i doprinosa automobilističkom sportu.

Hans Stuck preminuo je 9. veljače 1978. godine u Grainauu, u Zapadnoj Njemačkoj. Njegov sin Hans-Joachim Stuck je također postao uspješan vozač utrka.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.