Početkom 1990-ih Mitsubishi je odlučio stvoriti vozilo koje će dominirati svjetskim reli prvenstvima. Tako je 1992. godine rođen Mitsubishi Lancer Evolution, poznatiji kao Evo, sportska limuzina visokih performansi temeljena na modelu Lancer.
Prva generacija, Evolution I, koristila je 2.0-litreni turbopunjeni motor s pogonom na sva četiri kotača, preuzet iz modela Galant VR-4, prilagođen za Lancerovu šasiju. Ovaj motor razvijao je snagu od 247 KS pri 6000 okretaja u minuti i okretni moment od 309 Nm pri 3000 okretaja. Proizvedeno je 5000 primjeraka između 1992. i 1993. godine.
Ostavio je dubok trag u povijesti relija
Mitsubishi Lancer Evo bio je jedan od najuspješnijih automobila u povijesti Svjetskog prvenstva u reliju. Ostvario je prvu pobjedu u WRC-u 12. veljače 1995. godine na Reliju Švedska. Vozač Kenneth Eriksson doveo je Lancer Evolution II do pobjede, što je označilo početak uspješne ere za Mitsubishi u WRC-u.
Nakon ove prve pobjede Mitsubishi je nastavio nizati uspjehe, posebno zahvaljujući finskom vozaču Tommiju Mäkinenu, koji je osvojio četiri uzastopna naslova svjetskog prvaka od 1996. do 1999. godine. Tijekom tog razdoblja, Mäkinen je ostvario brojne pobjede, uključujući trijumfe na relijima u Monte Carlu, Švedskoj, Argentini, Finskoj i Sanremu.
Osim individualnih uspjeha, Mitsubishi je 1998. godine osvojio i konstruktorski naslov u WRC-u. Iako je Mitsubishi kasnije povukao tvornički tim iz WRC-a, Lancer Evolution je nastavio biti popularan izbor među privatnim timovima i vozačima u različitim reli natjecanjima diljem svijeta, posebno u kategoriji Grupe N.
Sve generacije Evolutiona
Mitsubishi je tijekom godina kontinuirano unapređivao Evo seriju. Svaka nova generacija donosila je poboljšanja u performansama, upravljivosti i tehnologiji. Na primjer, Evolution II iz 1993. godine imao je poboljšanu upravljivost i aerodinamiku, dok je Evolution III iz 1995. godine donio agresivniji dizajn i povećanje snage na 270 KS.
Godine 1996., s Evolutionom IV, motor i mjenjač su rotirani za 180 stupnjeva radi bolje ravnoteže i eliminacije "torque steer" efekta. Također, uveden je novi twin-scroll turbopunjač koji je povećao snagu na 280 KS. Ova generacija također je predstavila Mitsubishijev Active Yaw Control (AYC), sustav za poboljšanje upravljivosti.
Deseta i posljednja generacija, Evolution X, predstavljena je 2007. godine. Opremljena 2.0-litrenim turbopunjenim motorom i naprednim sustavom pogona na sva četiri kotača nazvanim S-AWC (Super All Wheel Control), ova generacija je nastavila tradiciju visokih performansi i superiorne upravljivosti.
Proizvodnja Evolution X-a trajala je gotovo deset godina, sve do umirovljenja modela u travnju 2016. godine.