ŠKODA SUPERB, perjanica češkog proizvođača, iznimno je popularan odabir među vozačima koji prelaze velik broj kilometara, prvenstveno zbog svoje prostranosti, praktičnosti i funkcionalnosti. Ipak, kao flotno vozilo često je pod velikim opterećenjem, zbog čega na tehničkim pregledima bilježi natprosječan broj značajnih nedostataka, a najviše problema stvara ovjes. Njemački Auto Bild donosi pregled najvažnijih pluseva i minusa...
Ovaj prostrani div s tehnologijom Volkswagen grupe u mnogočemu zasjenjuje čak i Passat. Dugačak 4,86 metara, Superb treće generacije nudi osjećaj više klase po cijenama srednje klase. Karavanska izvedba, koja dominira tržištem, ima prtljažnik obujma do 1950 litara, što je najviše u klasi. Limuzina je također iznimno prostrana, a dugi međuosovinski razmak osigurava gotovo predsjednički prostor za noge na stražnjim sjedalima.
Superb je stvoren za duga putovanja uz visoku razinu udobnosti. U ponudi su isključivo četverocilindrični motori koji se odlikuju kultiviranim radom. Dostupno je devet benzinaca, sedam dizelaša, a od redizajna 2019. godine i plug-in hibrid s električnim dosegom do 56 km. Na tržištu rabljenih prevladavaju dizelaši. Dobar izbor je 1.4 TSI sa 150 KS, koji nudi solidne performanse uz potrošnju ispod 7 litara u svakodnevnoj vožnji. Većina modela opremljena je DSG mjenjačem s dvostrukom spregom, a oko 20 posto ima i pogon na sve kotače.
Manji problemi uključuju zamagljena prednja svjetla, neispravno adaptivno svjetlo za zavoje ili kvarove na motorima stražnjih vrata kod karavana. Povremeno otkazuju daljinski ključevi ili navigacija. Provedeno je nekoliko opoziva zbog elektroničkih grešaka (1.5 TSI), problema s prednjim žmigavcima te opasnosti od požara kod plug-in hibrida. Vrijedi spomenuti da je na dugotrajnom testu Auto Bilda Superb 1.4 TSI zaslužio odličnu ocjenu.
Druga generacija Superba više nije samo produženi Passat, već samostalan obiteljski automobil pun pametnih rješenja, poput otvora u naslonu suvozačevog sjedala ili pretinca za kišobran u vratima. Karavan nudi od 635 do 1865 litara prtljažnog prostora. Limuzine su znatno rjeđe na tržištu, a dizelaša ima nešto više nego benzinaca. Klima uređaj i električni podizači prozora dio su serijske opreme. TDI motor sa 105 KS troši samo 5,2 litre, ali je rijedak na tržištu.
Ova generacija također je stvorena za brzo "gutanje" kilometara, iako s nešto tvrđim ovjesom. Na dugotrajnom testu Auto Bilda, Superb Combi 2.0 TSI s DSG mjenjačem dobio je visoku ocjenu. Međutim, vlasnici prijavljuju škripanje i lupkanje u unutrašnjosti te brzo trošenje presvlaka sjedala. TSI motori poznati su po problemima s ventilima za recirkulaciju zraka, a 1.4 TSI po slabim razvodnim lancima. Kod starijih Pumpe-Düse TDI motora (do 2010.) s velikom kilometražom može doći do propuštanja elemenata pumpe.
TÜV izvještaj pokazuje da je broj primjeraka sa značajnim nedostacima u gotovo svim godištima iznad prosjeka. Primjerice, kod tri godine starih vozila čak 11,3 posto ne prolazi tehnički pregled, dok je prosjek za sva vozila 6,4 posto. Sličan trend nastavlja se i kod starijih godišta.
Najveća slabost obje generacije Superba su dotrajale opruge i amortizeri. Problemi s osovinama također su čest razlog pada na tehničkom pregledu. S druge strane, upravljački mehanizam je vrlo solidan, a hrđa gotovo da i ne postoji.
Na sustav osvjetljenja uglavnom nema većih prigovora. Podešavanje kratkih svjetala i stražnja svjetla bolji su od prosjeka. Kod starijeg modela (3T) prednja svjetla i žmigavci skloniji su kvarovima.
Funkcija nožne kočnice često je problematična već na prvom tehničkom pregledu kod novije generacije (3V). Kočione cijevi i crijeva su izdržljivi, ali kočioni diskovi na modelu 3V pokazuju znatno brže trošenje, što je vjerojatno posljedica velikih kilometraža koje ta vozila prelaze.
Gubitak ulja češći je problem kod novijeg modela 3V, dok je stariji 3T po tom pitanju bolji od prosjeka. Ispušni sustavi su, s druge strane, u boljem stanju kod novije generacije.
Auto Bild Škodu Superb vidi kao puno automobila za relativno malo novca. Međutim, kao često korišteno službeno vozilo, podložan je velikom trošenju. Zato Nijemci upozoravaju kako bi kupci trebali detaljno provjeriti stanje vozila, s posebnim naglaskom na kilometražu i spomenute tehničke slabosti.