Ovo je novi Mazdin SUV

Foto: Mazda

Mazda ubrzava razvoj električnih vozila oslanjajući se na svog kineskog partnera.

Nakon što je prošle godine lansiran model EZ-6, sada je na društvenoj mreži Weibo predstavljen i njegov SUV pandan – EZ-60.

Poput sedana, i ovaj model nastaje u suradnji s državnim kineskim proizvođačem Changan. Njihov zajednički pothvat u omjeru 50:50 osnovan je prije više od deset godina, a omogućio je Mazdi i lansiranje modela 6e u Europi. Očekuje se da će se i novi SUV izvoziti izvan Kine pod nazivom CX-6e.

Moderan i dinamičan dizajn, kamere umjesto bočnih retrovizora

U osnovi se radi o serijskoj verziji konceptnog modela Arata. Mazda ovim vozilom želi ponoviti pokušaj osvajanja tržišta električnih SUV-ova, u nadi da će biti uspješniji od slabo prodavanog MX-30.

Dizajn je moderan i dinamičan, a posebno se ističu aerodinamična krila iza stražnjih vrata, tzv. "flying buttresses", rijetka u ovoj klasi vozila. Kamere koje zamjenjuju bočne retrovizore već su legalne na serijskim vozilima u Kini otprilike dvije godine.

EZ-60 cilja na isti tržišni segment kao i Tesla Model Y, a najvjerojatnije se temelji na modelu Deepal S07. To znači da će biti dostupan kao potpuno električno vozilo, ali i u varijanti s produženim dosegom, koju omogućuje benzinski motor zapremine 1,5 litara.

Ipak, nije poznato hoće li se ta verzija nuditi i u Europi. Trenutačno se sedan EZ-6 na europskom tržištu nudi isključivo kao električno vozilo. Za one koji ne znaju, Deepal je električni podbrend tvrtke Changan.

Interijer zasad nepoznat

Mazda zasad ne otkriva unutrašnjost modela EZ-60. Premijeru kabine ostavlja za sajam Auto Shanghai 2025, koji se održava kasnije ovog mjeseca. No očekuje se da će interijer biti sličan onome u modelu EZ-6, s velikim središnjim ekranom i minimalnim brojem fizičkih tipki. Sedan koristi kvalitetnije materijale u odnosu na kinesku inačicu, čime opravdava Mazdinu oznaku.

Mazda razmatra još dva modela koji bi također nastali iz suradnje s Changanom. Ako dobiju zeleno svjetlo, ta bi se vozila trebala pojaviti između 2028. i 2030. godine.

U međuvremenu, Mazda paralelno razvija i vlastitu platformu za električna vozila. Prvi model iz te serije trebao bi se pojaviti 2027., a do kraja desetljeća planirano je više izvedenica.

Iako više nije dostupna u Sjevernoj Americi, Mazda MX-30 i dalje se prodaje na drugim tržištima, kao čisti električni model, kao EV s rotacijskim motorom za produljenje dosega te kao blagi hibrid s dvolitrenim četverocilindarskim motorom.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.