Mercedes priznao grešku za ekranima: "Vraćamo tipke"

Foto: Mercedes

IAKO je Mercedes daleko odmakao s digitalizacijom, nekih stvari se neće odreći.

Mercedes je snažno zakoračio u digitalno doba i svakim novim modelom pokazuje daljnju integraciju naprednih rješenja uz istovremeni napredak u načinu prikaza informacija putem sve većih zaslona.

Povratak tipkama

Posljednji modeli uveli su Hyperscreen s ogromnim zaslonom u kabine Mercedesa čime je označen novi iskorak. Ipak, u nekim stvarima vraćaju se na stara rješenja. Mercedes-Benz će tako početi ugrađivati više fizičkih kontrola u svoje digitalno orijentirane kabine, jer "podaci pokazuju da su fizičke tipke bolje", rekao je za Autocar Magnus Östberg, šef softverskog odjela.

To počinje s novim modelima GLC i CLA Shooting Brake EV, koji oba dobivaju brojne prekidače, kotačiće i tipke na upravljaču novog dizajna. Takav upravljač postat će standard za Mercedesove modele u budućnosti, a plan je ugraditi ga i u sve automobile koji su već u prodaji. Prvi na redu je CLA u limuzinskoj izvedbi, počevši kasnije ove godine s nedavno predstavljenom CLA limuzinom.

Östberg je rekao da je to najlakši i najisplativiji način dodavanja fizičkih kontrola automobilima koji su već u prodaji, istovremeno zadržavajući Mercedesove kabine s digitalnim prioritetom.

Govoreći za Autocar na sajmu automobila u Münchenu, objasnio je: "Možete vidjeti razliku ako prijeđete s CLA (limuzine), koja ima zaslon osjetljiv na dodir i manje fizičkih tipki, na novi GLC, gdje smo vratili kotačiće i tipke, jer vidimo u podacima da su kotačići i te fizičke tipke vrlo važne za određene dobne skupine i određeni tip kupaca.

Stoga je ta ravnoteža između fizičkih tipki i dodirnih kontrola izuzetno važna za nas. Vidimo da je ono što se zapravo često koristi, prema podacima, bolje imati kao fizičke tipke, i zato smo ih vratili."

Ti podaci dolaze iz vozila definiranih softverom, a to su u Mercedesu upravo CLA i GLC. 

Takva vozila je lakše prilagoditi jer se softver može ažurirati bežično, bez potrebe da se kupci dovode u servise. Ona daju proizvođačima automobila potpuni pristup podacima i navikama vozača. "To je toliko važno", rekao je Östberg, jer to znači da odluke, poput vraćanja nekih fizičkih kontrola, mogu biti temeljene na stvarnim podacima.

Zbog tih podataka, nagovijestio je da bi drugi dizajni upravljača mogli biti korišteni ovisno o tržištu. Na primjer, dok Europljani vole tipke, azijski vozači preferiraju više kontrola na zaslonu osjetljivom na dodir i glasovne naredbe.

Östberg je rekao da Mercedes također razmatra dodavanje više fizičkih kontrola drugdje u kabini za neke buduće modele. To će najvjerojatnije biti ograničeno na SUV-ove, jer "u većim automobilima imamo više slobode za pakiranje" i kupci tih automobila "više mare za tipke".

Mercedesov najveći ekran je u GLC-u

Sve ovo događa se u trenutku kada je Mercedes opremio novi GLC svojim najvećim zaslonom ikada, i vjerojatno najvećim koji će se ikada pojaviti u bilo kojem serijskom automobilu: jedinstveni zaslon nazvan MBUX Hyperscreen koji, s 39.1 inča, proteže se cijelom širinom armaturne ploče SUV-a.

Glavni dizajner Mercedesa Gordon Wagener ranije je izjavio da je ovo vjerojatno najveća veličina koju će zasloni dostići. "Došli smo do točke gdje ne možete napraviti zaslon mnogo većim", rekao je.

Pravo pitanje je kako će izgledati interijeri modela luksuznijih od GLC-a jer je kabina GLC-a "gotovo na razini S-klase u smislu tehnologije", rekao je Wagener. "Postići ovu razinu luksuza unutra je nevjerojatno. Kada pogledate unutrašnjost, nevjerojatno je što smo tamo napravili. Ali uvijek možemo bolje; ne brinite", rekao je Wagener.

Tu vjerojatno misli na softver koji mora djelovati premium. Wagener to uspoređuje s onim što Apple nudi i distancira od konkurencije.

Mercedes također razmatra uvođenje više umjetne inteligencije u svoje automobile, uglavnom usredotočene na glasovne naredbe. To je važna značajka za kupce u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, na kojem Mercedes pokušava ponovno izgraditi prisutnost.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.