Zašto Mercedesovi električni auti izgledaju kao bomboni? Stiglo objašnjenje

Foto: Mercedes-Benz

OTKAKO je Mercedes 2021. godine predstavio model EQS, tvrtka se suočava s brojnim kritikama na račun dizajna svojih električnih vozila. Mnogi se slažu da serijska verzija nije bila ni približno elegantna kao koncept Vision EQS iz 2019., iako neki smatraju da automobil uživo izgleda bolje nego na fotografijama.

Dizajn nalik na bombon, vođen aerodinamikom radi postizanja maksimalnog dometa, primijenjen je i na manjem modelu EQE, no sada iz Mercedesa stiže objašnjenje da aerodinamika nije bila jedini razlog za takav pristup.

Želja za isticanjem

Markus Schäfer, glavni tehnološki direktor Mercedesa, objasnio je kako su razmišljali u to vrijeme. Prema njegovim riječima, prvi kupci električnih vozila željeli su automobil koji se jasno razlikuje od konvencionalnih modela s motorima s unutarnjim izgaranjem. U intervjuu za australski magazin WhichCar, stao je u obranu ultra-aerodinamičnih oblika modela EQS i EQE.

"Rani usvajači željeli su biti drugačiji. Željeli su pokazati da voze električni automobil, a sada ulazimo u mainstream i masovno prihvaćanje, i kupci ne žele pokazivati da voze EV. Žele isti oblik, bez obzira na pogonski sklop", izjavio je Schäfer.

Novi smjer i ujedinjenje dizajna

Čini se da Mercedes sada usvaja pristup koji njihov rival BMW primjenjuje od početka - izbjegavanje podijeljenog dizajnerskog jezika i uvođenje tek suptilnih preinaka kako bi se električni modeli razlikovali od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem. Budući električni modeli poput CLA i EQC bit će dizajnerski znatno bliži svojim benzinskim pandanima, a isto vrijedi i za potpuno električnu C-klasu koja stiže sljedeće godine.

Ipak, dok Mercedes ujedinjuje dizajn, platforme će i dalje ostati odvojene. Schäfer je naglasio da dijeljenje iste arhitekture za različite pogone stvara kompromise, što tvrtka želi izbjeći. "Ugradnja oba pogonska sklopa na istu platformu u konačnici rezultira kompromisom, a mi ne želimo nuditi kompromitirane automobile", rekao je.

Budućnost električnih modela

Gorden Wagener, šef dizajna u Mercedesu, stil koji mnogi nazivaju "jajolikim" opisuje kao "svrhovit i vrlo progresivan". Smatra da je EQS bio ispred svog vremena i lansiran "10 godina prerano". Za slabiju prodaju okrivio je i marketinšku strategiju, tvrdeći da bi automobil možda privukao više kupaca da je predstavljen kao "futuristički CLS ili S-klasa Coupe".

Dok će EQS dobiti redizajn i ostati u prodaji još nekoliko godina, njegov manji brat EQE navodno će biti povučen iz proizvodnje 2026. godine kako bi napravio mjesta za električnu E-klasu. U konačnici, plan je da se linije S-klase i EQS-a spoje u jedan model, što bi se trebalo dogoditi s novom generacijom S-klase oko 2029. ili 2030. godine, koja će nuditi i motore s unutarnjim izgaranjem i električne pogone.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.