Kraj dominacije ekrana u automobilima?

Foto: Volkswagen

Trend koji je godinama dominirao automobilskom industrijom, potaknut popularnošću pametnih telefona, čini se da napokon gubi na snazi. Proizvođači su se dugo natjecali tko će ponuditi veći zaslon osjetljiv na dodir i na njega prebaciti što više funkcija, a predvodnik takvog pristupa bio je Tesla s Modelom 3.

No, nakon brojnih kritika na račun sigurnosti i praktičnosti, čini se da se događa preokret. Sve više brendova shvaća ono što vozači odavno znaju: za osnovne naredbe, ništa ne može zamijeniti dobru staru fizičku tipku. Posljednji u nizu koji se vraća korijenima je francuski proizvođač sportskih automobila, Alpine.

Prioritet na vožnji, ne na ekranima

Vijest je prenio Autocar, koji je razgovarao s Alpineovim šefom dizajna Antonyjem Villainom. On je potvrdio da će nadolazeći sportski model A110, kao i drugi budući sportaši ove marke, imati prioritet na fizičkim kontrolama. Kako je objasnio, kada je fokus na samom činu vožnje, komande moraju biti "instinktivne".

Iako bi se isto moglo reći za bilo koji automobil - jer svaka sekunda traženja opcija za klimu ili glasnoću na ekranu predstavlja potencijalnu opasnost, kaže Villaino. Užitak u dinamičnoj vožnji ne smije biti prekinut frustrirajućim "kopanjem" po izbornicima infotainment sustava. Promjene će krenuti s lansiranjem sljedeće generacije modela A110, a nakon njega slijedit će i ostali modeli.

Veliki igrači slijede primjer

Alpine nije usamljen u ovom preokretu. Popis proizvođača koji shvaćaju da zasloni nisu rješenje za sve sve je duži.

Ferrari: Talijanski div je s novim modelom Amalfi napustio dodirne tipke na volanu i vratio se klasičnim, fizičkim gumbima. Štoviše, novi, redizajnirani volan može se naknadno ugraditi i u model Roma te druge Ferrarije koji su prethodno koristili kritizirano rješenje.

Hyundai: SangYup Lee, izvršni potpredsjednik i šef globalnog dizajna za Hyundai i Genesis, jasno je poručio da će se tvrtka držati fizičkih kontrola za ključne funkcije. Njegov stav je da su one jednostavno sigurnije i lakše za korištenje. Iako se ne slažu svi unutar kompanije (šef europskog tehničkog centra i dalje vidi budućnost u ekranima), vjeruje se da bi Leejeva riječ u ovom pitanju trebala biti zadnja.

Volkswagen: Čak i VW, koji je godinama trpio žestoke kritike zbog neintuitivnih dodirnih kontrola i sporog softvera na Golfu 8 i ID modelima, radi zaokret. Softver je u međuvremenu značajno poboljšan, a fizičke tipke se vraćaju na velika vrata. To je najavio koncept ID.2all s klasičnim kotačićem za glasnoću, a tvrtka je potvrdila da će slična rješenja krasiti i serijske modele, uključujući i najnoviji Tiguan.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.