DOK SE Jaguar priprema za potpunu transformaciju brenda, registracije novih vozila pale su na alarmantno nisku razinu. Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila, u travnju je u Europi registrirano samo 49 novih Jaguara.
Ovaj podatak predstavlja katastrofalan pad od čak 97,5 posto u odnosu na travanj 2024. godine, kada je registrirano 1.961 vozilo Jaguara u Europi i Velikoj Britaniji. Razlika je toliko drastična da gotovo izgleda kao greška u izvještaju.
Brojke postaju još dramatičnije kada pogledamo cjelogodišnje podatke. U prva četiri mjeseca ove godine registrirano je ukupno 2.665 Jaguara, što je pad od 75,1 posto u odnosu na 10.641 vozilo registrirano u istom razdoblju prošle godine.
Ovi alarmantni brojevi nisu potpuno iznenađujući s obzirom na to da je Jaguar završio s proizvodnjom većine svojih modela. Svi odreda modeli F-Type, sedan XE i limuzina XF već su dugo povijest, a britanski proizvođač je krajem prošle godine čak prestao s prodajom novih automobila u svojoj domovini.
Jaguar se trenutno nalazi u najosjetljivijoj fazi svoje transformacije. Brend se potpuno reinventira kao luksuzni proizvođač isključivo električnih vozila, a novi model Type 00 neće biti dostupan još najmanje godinu dana.
Ova strategija "sve ili ništa" čini se iznimno rizičnom. Dok konkurenti postupno prelaze na elektrifikaciju zadržavajući postojeće modele, Jaguar je odlučio prekinuti proizvodnju gotovo svih postojećih vozila prije nego što je spreman lansirati zamjenske električne modele.
S registracijama koje padaju na razinu statističke greške, postavlja se pitanje može li se Jaguar brend uopće oporaviti od ovakve pauze u proizvodnji. Dok čekamo dolazak nove generacije električnih Jaguara, jedan od najpoznatijih britanskih automobilskih brendova praktički je nestao s europskih cesta. Šteta.