FOTO Bugatti Veyron na aukciji prodan za 1.8 milijuna eura. Izgleda brutalno

Foto: Bonhams

Sada je i službeno. Jedan Bugatti Veyron 16.4 postao je najvrjedniji primjerak svog modela ikad prodan na aukciji, ako izuzmemo rijetka posebna izdanja. Riječ je o modelu iz 2007. godine koji je na dražbi kuće Bonhams, održanoj tijekom Goodwood Festival of Speed 2025., postigao svjetski rekordnu cijenu od 1.802.000 eura. 

Postignuta cijena dvostruko je veća od prvotne procjene koja se kretala oko oko 944.000 eura. Štoviše, automobil je prodan za 552.000 eura više od svoje originalne cijene iz 2005. godine, te za čak 223.000 eura više od jednog od samo tri postojeća Veyrona Grand Sport Vitesse Meo Costantini, koji je prodan 2020. godine.

Nije loše za jedan "standardni" Veyron, ako se takav automobil uopće može nazvati standardnim. Ipak, ovaj iznos i dalje je značajno manji od 3 milijuna dolara (oko 2,67 milijuna eura), koliko je prošle godine u Miamiju plaćeno za unikatni Veyron Grand Sport 'Sang Bleu' iz 2010.

Rekorder, ali ne i najskuplji automobil na Goodwoodu

Ovaj Veyron, s brojem šasije 079, naručen je u prosincu 2006. i proizveden prema specifikacijama za 2008. godinu. Jedan je od svega 253 proizvedena kupea i od prvog dana imao je samo jednog vlasnika.

Ne čudi stoga što je bio garažiran i pažen poput najveće dragocjenosti, s obzirom na to da je tijekom svih ovih godina prešao tek nešto manje od 770 kilometara. Karoserija je izvedena u elegantnoj dvobojnoj kombinaciji metalik smeđe (Mocha Brown) i boje bijele kave (White Coffee), dok je unutrašnjost presvučena Magnola i Havana kožom. Neutralan odabir boja možda i ne čudi, s obzirom na to da je automobil veći dio svog vijeka proveo u Švicarskoj.

Iako je postigao rekordnu cijenu za svoj model, ovaj Veyron nije bio najskuplji automobil prodan na Bonhamsovoj aukciji u Goodwoodu. Tu titulu odnio je jedan od samo 275 proizvedenih hiperautomobila Mercedes-AMG One, koji je prodan za vrtoglavih 2,899.000 eura.

Među ostalim zvijezdama aukcije našli su se i Mercedes-Benz 300 SL Roadster iz 1957., koji je nakon 23-godišnje restauracije postigao cijenu od oko 1.022.000 eura, te legendarna Veilside Mazda RX-7 FD iz filma "Brzi i žestoki: Tokio Drift", prodana za 1.075.000 eura. Sveukupno, tijekom vikenda na aukciji u Goodwoodu prodani su automobili u vrijednosti većoj od 12,2 milijuna eura.

Bugatti koji je ispisao povijest

Danas nam se automobil od 1000 konjskih snaga ne čini toliko nestvarnim, no davne 1998. godine mnogi su s podsmijehom gledali na plan tadašnjeg direktora Volkswagen Grupe, Ferdinanda Piëcha, da stvori upravo takav stroj.

No, nevjerojatna snaga bila je tek dio priče. Plan je uključivao i cijenu od milijun dolara (oko 890.000 eura) te maksimalnu brzinu veću od 400 km/h (250 mph). Podsjetimo, bilo je to vrijeme kada se 400 KS smatralo ogromnom snagom, a za 40.000 dolara (oko 35.600 eura) mogao se kupiti novi Mercedes C-klase.

Unatoč skepsi, Piëchova vizija počela se ostvarivati u listopadu 1998., kada je Bugatti na salonu automobila u Parizu predstavio koncept EB118. Nakon dvije godine razvoja i usavršavanja, Veyron EB 16.4 konačno je bio spreman za proizvodnju.

Ime je dobio kao posveta osnivaču Ettoreu Bugattiju i Pierreu Veyronu, pobjedniku utrke 24 sata Le Mansa iz 1939. i povremenom tvorničkom vozaču. Oznaka 16.4 u imenu bila je pak jasna aluzija na monstruozni 16-cilindrični motor s četiri turbopunjača koji ga je pokretao.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.