BYD sprema novi napad na europsko tržište. Stiže Denza

Na naslovnoj slici je Denza D9 Foto: Shutterstock, Screenshot: YT

Kineski automobilski div BYD sprema se za veliki iskorak na europsko tržište sa svojim premium brendom Denza. U planu je otvaranje mreže vlastitih prodajnih salona i lansiranje niza modela koji će izravno konkurirati ikonama poput Land Rover Defendera i Range Rovera.

Denza je svoju britansku premijeru imala na prestižnom Goodwood Festivalu brzine, gdje je publici predstavila atraktivni shooting brake Z9 GT, terenca B5 veličine Defendera 110 te luksuzni monovolumen D9. Potpredsjednica BYD-a, Stella Li, u razgovoru za Autocar naglasila je kako su ova tri modela tek početak ambicioznog plana kojim žele preoblikovati europsko tržište premium automobila.

"Premium segment nam je neophodan", poručila je Li. "Ove godine na Goodwoodu predstavljamo tri Denza modela koji donose potpuno novo iskustvo i potvrđuju našu usmjerenost na najvišu klasu."

Ambiciozan ulazak na tržište

Prvi model koji početkom 2026. godine stiže na britansko tržište je Z9 GT, dostupan s električnim ili plug-in hibridnim pogonom. Samo nekoliko mjeseci kasnije slijedi ga plug-in hibridni monovolumen D9, dok se do kraja godine očekuje i moćni terenac B5 s čak 677 konjskih snaga.

Zanimljivo je da se model B5 u Kini prodaje pod imenom Bao 5, kao dio nove BYD-ove linije Fangchengbao. Li je potvrdila kako tvrtka planira i ostale modele iz te linije u Europi ponuditi pod znakom Denze. To uključuje B8, veći 4x4 plug-in hibrid u klasi Toyote Land Cruiser i Land Rover Defendera 130, te Tai 3, robusni električni crossover srednje veličine.

Li je kao potencijalno pojačanje europske ponude istaknula i BYD N9, veliki "lifestyle" električni SUV koji bi se trebao suprotstaviti nadolazećem Range Roveru Electric. Iako nije otkrila precizne datume, najavila je da se širenje Denzine game može očekivati tempom od otprilike jednog novog modela svakih šest mjeseci.

Unutrašnjost Denze Z9 GT

Samostalni brend s luksuznim salonima

Denza će u Velikoj Britaniji biti pozicionirana kao potpuno samostalan brend, s vlastitim prodajnim salonima na lokacijama odvojenim od postojećih BYD-ovih. Li je najavila da će saloni biti "iznimno lijepi" prostori, dizajnirani poput "kristalne kutije" s modernim, minimalističkim uređenjem i obiljem staklenih površina.

Cilj je jasan: Denza ne smije biti percipirana samo kao podbrend BYD-a. "Ključno je da kupci razumiju kako je riječ o premium proizvodu", objasnila je Li, povlačeći paralelu u kojoj je Denza ono što je Audi za Volkswagen.

Tehnologija kao glavni adut

Li je uvjerena da će dizajn i tehničke inovacije pomoći Denzi u borbi s etabliranim igračima poput BMW-a i Mercedesa. Kao izvanredne atribute modela Z9 istaknula je njegov dramatičan stil, sposobnost okretanja na mjestu, funkciju samostalnog parkiranja te mogućnost automatskog priključivanja na punjač.

Kod modela B5, ključnu prednost pred konkurencijom poput Land Rover Defendera vidi u vrhunskim terenskim sposobnostima i naprednoj tehnologiji. "Naša je tehnologija, usudila bih se reći, i do deset puta naprednija od one koju nude tradicionalni brendovi. Pružamo potpuno novo iskustvo", samouvjereno je izjavila.

Denza N9
Unutrašnjost Denze N9

Kao krunski dokaz, Li je potvrdila da će svi električni Denza modeli biti kompatibilni s novim BYD-ovim ultra-brzim punjačima snage 1000 kW, koji omogućuju dodavanje 400 kilometara dometa u samo pet minuta. Nakon što su uvedeni u Kini, BYD sada pregovara s partnerima o postavljanju ovih, daleko najbržih, punjača diljem Velike Britanije.

Svi Denza automobili opremljeni su i BYD-ovim sustavom autonomne vožnje 'Božje oko' (God's Eye). Sustav koristi lidar i nudi autonomiju razine 2+, što znači da i dalje zahtijeva stalan nadzor vozača. Iako korištenje takve tehnologije još nije odobreno na britanskim cestama, Li ističe da su sustavi spremni za bežična ažuriranja čim se zakonski okviri prilagode.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.