Šokantno otkriće: Ispod retardanta na pruzi nađena nepoznata materija nalik smoli!

ŠOKANTNO otkriće na tračnicama u Kaštelima! Djelatnici splitskog Ciana, koji su dobili posao dekontaminacije pruge na kojoj se dogodila tragedija s nagibnim vlakom, ispod sloja retardanta TG 300 naišli su na nepoznatu materiju nalik smoli!

> Policija nazvala HŽ kako bi provjerili je li Medak došao na posao!

> Istraga tragedije u Kaštelima: Retardant na šinama - krivac za nesreću!

> "Barba Lukin" Medak od trgovca psećom hranom nabavio smjesu za tračnice

> Istraga nesreće u Kaštelima: Retardant planirali poprskati poslije prolaska vlaka, učinili su to prije!

Retardant se skida vodom, smola zasad - ničim!

O čemu se radi ne znaju ni u HŽ-u, od kojeg je Cian zatražio točnu specifikaciju materije. Poslan je sigurnosni tehnički list, po kojem ispada da se retardant, efikasno protupožarno sredstvo skida - najobičnijom vodom!

I istina, bjelkasta tvar na šinama lako se skine, ali ispod se pojavio sloj nalik smoli žućkaste boje. To se zasad ne skida - ničim!

Trenutno je u tijeku testiranje, sa čim bi se smola mogla skinuti. "U pitanju je vrlo ozbiljna stvar", kaže Matko Bašić, inženjer Ciana koji vodi posao.

"Nisam htio da se ovo dogodi, želio sam najbolje i najskuplje"


Pruga se mora očistiti kako bi uklonila olupina nagibnog vlaka. Dizalice se nalaze u blizini, jedna u Perkoviću, druga u Kninu. Pojava smole ispod sloja retardanta poremetila je cijeli plan normaliziranja željezničkog prometa od Labina do Kaštela i Splita.

Direktora poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi Ivana Medaka, koji prikuplja dokumentaciju, tražila je jutros policija na radnom mjestu.  "Nisam htio da se ovo dogodi. Želio sam najbolje i najskuplje. U retardant se nije smjelo dodavati bilo kakve aditive", kazao je Medak za Index.

Tomašković: Mi s ovom tragedijom nemamo nikakve veze

"Pokazalo se ono što sam od početka tvrdio, da mi s ovom tragedijom nemamo nikakve veze. Preparat je u Hrvatsku stigao spreman za upotrebu. Kako se ta nepoznata materija našla u retardantu nije mi poznato i ne bih htio o tome ništa špekulirati. Mi nismo ništa dodavali", rekao je Ivan Tomašković iz tvrtke Intrade koja je izvodila radove na pruzi.

"Izražavamo naše najdublje žaljenje zbog izgubljenih života te želimo brzi oporavak nastradalih. Intrade u potpunosti surađuju s istražiteljima MUP-a, te se nada da će uzroci ove teške nesreće biti uskoro otkriveni. Posao nabave i aplikacije retardanta (sredstvo za sprječavanje nastanka požara) na dio pruge kod Kaštela, Intrade je dobio na legalno provedenom javnom natječaju Hrvatskih željeznica (predmetni ugovor broj 27/09/2.2.1/JC sklopljen je 6. svibnja 2009. godine). Intrade je spomenuti retardant, proizvod TG-300 američke kompanije Universal Fire Shield nabavio prema uvjetima iz ugovora. Sredstvo je aplicirano u skladu s uputama proizvođača te pod nadzorom Hrvatskih željeznica", navodi se u službenom očitovanju tvrtke Intrade o nesreći u Rudinama.

"Intrade je tvrtka registrirana za uvoz, izvoz i trgovinu. Od 5. svibnja 2007. godine ovlašteni je uvoznik proizvoda američke kompanije Universal Fire Shield, specijalizirane za proizvodnju sredstava za sprječavanje nastanka požara. Spomenuti retardant TG-300 je sredstvo na bazi vode, široke primjene u svijetu, te posjeduje sve potrebne certifikate, poput onog NFLA. Sredstvo u SAD-u između ostalog koriste New York Transit Authorities te California Amtrak rail systems. Proizvod posjeduje sve potrebne certifikate koje predviđa hrvatska zakonska regulativa", dodaje se.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.