Indexu se javilo više građana koji ovih dana dobivaju ovrhe od Međimurje plina. U pitanju je čakovečka tvrtka koja je pobijedila Gradsku plinaru Zagreb - Opskrba za opskrbu plinom u Zagrebu. Riječ je o natječaju iz svibnja 2024., a Međimurje plin preuzelo je opskrbu od 1. listopada prošle godine.
Građani koji se nisu željeli prebaciti na Međimurje plin morali su potpisati novi ugovor s Gradskom plinarom Zagreb - Opskrba. U tom prebacivanju očito su ostale brojne nedorečenosti, pa sada Zagrepčanima stižu ovrhe i to na iznose nekoliko puta više od samog računa. Istražili smo što se događa i tko od toga može imati koristi.
Zagrepčanka koja nam se prva javila kaže kako je nedavno dobila obavijest o prijedlogu za ovrhu zbog neplaćanja računa Međimurje plina.
"Radi se o računu za 10 dana tijekom kojih sam koristila 'njihov' plin jer mi ugovor s Gradskom plinarom Zagreb - Opskrba vrijedi tek od 11. listopada 2024. godine. Tu se ne radi o ratama koje smo dobili krajem rujna ili početkom listopada lani, već o računu koji je formiran sredinom studenog."
Ja taj račun nisam dobila, a kako sam čula od javnog bilježnika, nije ni puno drugih građana jer su mi rekli da imaju puno istih poziva kao što je moj. Ljudi se, rekli su mi, bune da nisu dobili račun i pitaju se zašto ih se želi ovršiti. Osim toga, moj račun, a vjerujem i većine ostalih, napravljen je prema procijenjenoj potrošnji, a ne na stvarnoj očitanoj potrošnji. Prema tome, možda i nisam ni potrošila tih pet eura za koje me žele ovršiti", rekla nam je ova Zagrepčanka.
Dodaje da problem predstavljaju i golemi ovršni troškovi.
"Ono što je problematično: račun iznosi oko pet eura, a troškovi odvjetnika i javnog bilježnika su pet puta veći, odnosno iznose 25 eura. Ako dođe do ovrhe, onda se tu radi i o dodatnih 12,5 eura. Tu najveću korist ima odvjetničko društvo iz Zadra koje ima punomoć za ove ovršne postupke. Nevjerojatno mi je da u Čakovcu i Zagrebu nema odvjetnika koji bi odradili taj posao. Korist zasigurno ima i javni bilježnik koji vodi te ovrhe", navodi.
Upornošću je, kaže, dobila kontakt broj osobe koja radi u Međimurje plinu u Čakovcu jer se na kontakt broj za Zagreb nitko nije javljao.
"Zvala sam da provjerim zašto nisam dobila račun ni opomenu. Ono što sam saznala jest to da se opomene nisu slale, bez obzira na to što je to prvotno predloženo. Odluka s vrha bila je da se odmah pokreće ovrha, bez slanja opomena.
Iz svega što sam doznala kroz razgovore, nije nas mali broj koji se žali da račune nismo dobili, već odmah obavijest o prijedlogu za ovrhu. To znači da će netko jako lijepo zaraditi na tome što se velik broj računa "zagubio", kao i na odluci da se ne šalju opomene", ogorčena je. Inače, Zakon o ovršnom postupku omogućuje da se dužnici više ne opominju prije slanja ovrhe.
Zagrepčanin koji je svega 10 dana bio korisnik Međimurje plina, a da o tome uopće nije bio obaviješten, također je dobio prijedlog za ovrhu.
"Nisam bio obaviješten o učinjenom trošku prema Međimurje plinu, što dokazuje činjenica da je račun poslan na krivi kućni broj", dodaje još jednu nelogičnost, ukazujući kako ga nitko prije nego što je dobio prijedlog za ovrhu nije ni pokušao kontaktirati.
Nikada nisam bježao od svojih obveza i sve račune uredno plaćam pa ću tako i podmiriti trošak od 9,52 eura koji mi je nametnut nizom pogrešaka i aljkavosti prvenstveno od strane Gradske plinare Zagreb, a potom i Međimurje plina.
Međutim, trošak od 25 eura prouzročen pokretanjem postupka bez prethodne obavijesti o dugu ne želimo i ne možemo platiti. Imamo malo dijete i stambeni kredit, a supruga je ostala bez posla i takav iznos nam puno znači. Povrh svega toga osjećamo izrazitu nepravdu prema nama i ogorčenost zbog cijele situacije", napominje. U prigovoru koji je poslao Međimurje plinu najavio je i da će zatražiti pravnu pomoć.
Da je GPZO napravila grešku uvjerili su ga u Odvjetničkom uredu Marinović, koji ima punomoć za ove ovrhe. Kažu da je GPZO trebala obavijestiti Međimurje plin na vrijeme da ovaj Zagrepčanin ostaje njihov korisnik budući da je on na vrijeme poslao dokumentaciju te slao požurnice, ali nikakav odgovor nije dobio.
I on je ogorčen činjenicom što su građani očito nezaštićeni od ovakvog postupanja tvrtki i institucija. "Preostaje mi samo čekati ovršno rješenje", zaključuje rezignirano.
Pitali smo Međimurje plin da pojasni što se u ovim slučajevima dogodilo. U podužem odgovoru podsjetili su da su odlukom HERA-e od 1. listopada prošle godine postali službeni distributer plina u Zagrebu. Plin su, kažu, distribuirali na osnovi podataka koje im je slala GPZ-Opskrba.
"Broj kupaca se mijenjao svaki dan i to od 150 tisuća naniže. Sada na ovrhu šaljemo račune koji nisu plaćeni, kao što to radi i konkurencija. Ponekad nas zbunjuje da konkurencija šalje ovrhe za naše kupce", navode u odgovoru za Index.
Angažirali su čak tri odvjetnička ureda, a pristojbe koje se za ovrhu naplaćuju zakonski su, tvrde, regulirane.
"Za postupak ovrhe odvjetnicima je poslano približno 2.000 računa, a ukupno dugovanje iznosi 239.631,18 eura", navode. Idući obračun najavljuju za kraj ovog mjeseca, a od GPZ Distribucije podatke očekuju do 20. srpnja.
"Za akontacijske račune nismo tužili, već po obračun za razdoblje od 1. listopada do 31. prosinca 2024. godine. Niti jedno kućanstvo, bez obzira na procjene stanja koje su se godinama gomilale kod prijašnjeg opskrbljivača, ne smije biti oštećeno te za te procjene prijašnji opskrbljivač mora kupcima vratiti novce", kaže nam Nenad Hranilović, direktor Međimurje plina.