U Ravnateljstvu civilne zaštite predstavnicima udruga i saveza osoba s invaliditetom danas su predstavljene aktivnosti koje promiču važnost dopune Registra osoba s invaliditetom s ciljem unaprjeđenja spašavanja tih osoba u hitnim situacijama.
Cilj je, kako se navodi u priopćenju, da već kod samog poziva prema broju 112 operater zna da se radi o osobi s invaliditetom te da se u slučaju hitnih evakuacija zna gdje se one nalaze.
Ravnateljstvo civilne zaštite time nastavlja s aktivnostima u okviru projekta Safe and Equal in EMErgencies 2 (SEE ME 2) koji se provodi zbog unaprjeđenja sigurnosti i izjednačavanja mogućnosti osoba s invaliditetom u hitnim situacijama.
Voditeljica projekta Marijana Berket pozvala je osobe s invaliditetom da putem sustava eGrađani dopune svoje podatke u Registru, kao što su telefonski broj, e-mail adresa, preferirani način komunikacije, detalji adrese, kao i podatke o skrbniku, prevoditelju ili asistentu.
Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu HZJZ-a Tomislav Benjak je napomenuo kako je već stotinjak osoba s invaliditetom u sustav eGrađani dostavilo osobne podatke, dodavši da mnogi još uvijek ne koriste tu uslugu.
HZJZ, kaže, ima pozivni centar za osobe s invaliditetom te se nakon poziva na broj 091/4683-065 ili slanjem e-pošte na adresu invaliditet@hzjz.hr javlja djelatnik koji ih upućuje kako mogu izvan sustava eGrađani sigurno dostaviti podatke u Registar.
"Poučeni ranijim iskustvima od poplave u Gunji, preko potresa u Zagrebu i Banovini do pandemije, osobama s invaliditetom spašavanje je tijekom hitnih situacija otežano. Stoga je potrebno da sustav, ali i osobe s invaliditetom poduzmu mjere koje će njima i ostalim građanima pomoći u situacijama ugroze od katastrofa i velikih nesreća", istaknuo je pravobranitelj za osobe s invaliditetom Darijo Jurišić.
Projekt SEE ME 2 vrijedan je 407.370 eura, a s 95 posto sufinanciran je EU sredstvima.