Poruke iz BiH: Pelješki most će se graditi, ali EK će financirati koridor kroz Neum

Foto: Agencija Anadolija

POMOĆNIK ministra za komunikaciju i transport Bosne i Hercegovine i član Savjetodavnog odbora za izbor najbolje prometne opcije u neumskom koridoru dr. sc. Izet Bajrambašić, u razgovoru za agenciju Anadolija (AA), kritizirao je istupe ministra prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine Damira Hadžića zbog njegovih ocjena u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta.

Inače, predstavnici Bosne i Hercegovine na čelu s pomoćnikom ministra za komunikaciju i transport BiH Izetom Bajrambašićem sudjeluju na sastancima Savjetodavnog odbora s predstavnicima Republike Hrvatske i Europske komisije (EK) u vezi s izborom najbolje prometne opcije u neumskom koridoru.

Nakon prošlotjedne izjave ministra Hadžića da se Pelješki most neće graditi, te da će se za povezivanje šireg dubrovačkog područja s ostalim dijelom teritorija Hrvatske tražiti rješenje koje je jeftinije, Bajrambašić je istakao da su "politički pritisci na proces izrade predfizibiliti studije u Hrvatskoj enormno porasli".

"Ja sam ministru savjetovao da izjave trebaju biti suptilne i jasne. Međutim, to se nije  dogodilo, tako da sam bio blizu da dam ostavku na rad Savjetodavnog tima BiH jer nije uredu da idemo ja naprijed, a ministar Hadžić nazad. Mene u ovom radu obavezuju dvije važne stvari. Prvo, imenovan sam od strane Vijeća ministara BiH kao najiskusniji profesionalac u ovoj oblasti, imam podršku dužnosnika Bosne i Hercegovine i javnosti. Drugo, ministar vanjskih poslova BiH dr. Zlatko Lagumdžija je u lipnju 2013. godine, u izuzetno dobrom diplomatskom nastupu, stvar 'prelomio' u korist profesionalnog i korektnog rada što je snažno podržala i Europska komisija (EK). Ja na tome ostajem da radim i nastojat ću tako da bude", kazao je Bajrambašić.

Na pitanje da li je poznato koja je opcija u vezi s rješavanjem nastalog problema najizglednija, Bajrambašić je dodao da će to "studija pokazati".

"Međutim, ovdje su interesantne dvije opcije i one, zapravo, jedna drugu ne isključuju. One su, ja bih rekao, možda i nezavisne u odlučivanju zemalja, no u investicijskom smislu su povezane. U odlukama zemalja nisu povezane i ja u budućnosti vjerujem da će se one obje realizirati. Prvo, radi se o tome da imamo adekvatan prolaz kroz Neum, u statusu međunarodne ceste, što ona danas i jeste. To je cesta E-65, a u skorije vrijeme očekujemo da ona bude u najvišem administrativnom nivou cesta Europske unije (EU). Druga opcija, most kopno-Pelješac, jeste nacionalno pitanje i ono će se kao lokalni interes, nacionalni interes Hrvatske razmatrati i graditi vjerojatno", ocijenio je Bajrambašić.

Upitan koju opciju će EK financirati, Bajrambašić je odgovorio:

"Kad bismo promatrali isključivo s aspekta financija i investicija, ništa ne bi investirali. No, dolazi u obzir administrativni problem, šengenski režim se treba riješit s najnižim ulaganjem, i to će biti odluka EK, a to je bajpas Neum. Treba znati da će EK, jer se radi o administrativnom, i to privremenom problemu jer BiH još nije u EU i Šengenu, htjeti riješiti ovaj administrativni problem, ali tako što će financirati ono što najmanje košta. Dakle, ovdje ne postoje investicijski interesi, to nije isplativo, jer je postojeća komunikacija sasvim zadovoljavajuća".

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.